Panele Dyskusyjne

Muzyk na ulicy

24.10 g. 10:30-12:00

Nie, nie będzie to panel o bezdomnych muzykach. Chociaż, w dobie zamykających się knajp w Krakowie wszyscy muzycy są coraz bardziej „bezdomni”. Będzie to panel o graniu na ulicy. Krakowski Rynek i okolice od zawsze pełen był muzyki. Dzisiaj, aby grać na ulicach Krakowa należy przebrnąć przez – niezbyt skomplikowaną, ale jednak – administracyjną procedurę. Jak to jest w innych miastach? Jak było dawniej? Czy na graniu na streecie da się zarobić? Jak reagują ludzie? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą wam nasi goście, którzy w graniu na ulicy są mistrzami:

GOŚCIE:

Łukasz “Wiśnia” Wiśniewski
Czy można być bardziej związanym z krakowską muzyką uliczną niż ktoś kto nazywa swój zespół Kraków Street Band? Zaczęło się od Rynku, potem była telewizja, dwa świetne albumy i szereg koncertów klubowych. Wciąż jednak można ich zobaczyć i posłuchać na krakowskich ulicach.

Gienek Loska
Wokalista obdarzony tak potężnym głosem, że nie potrzebował na ulicy nagłośnienia. Jego interpretacje znanych numerów powodowały, że szybko zbierał się wokół niego tłum. uliczne granie przeniósł do klubów (ze świetnymi zespołami Seven B. oraz Gienek Loska Band) i do telewizji (zwycięzca pierwszej edycji X factora). Podobno czasem, pomiędzy koncertami wraca by pośpiewać na ulicy.

Maciej Maleńczuk
Tego jegomościa przedstawiać chyba nie trzeba. Wokalista, gitarzysta i autor tekstów legendarnych już zespołów Homo Twist i Püdelsi, autor licznych solowych projektów, ostatnio także saksofonista. Nas będzie interesował ten okres jego kariery, w którym określany był mianem “barda Krakowa”.

Mikser
Człowiek kryjący się pod tym pseudonimem to facet, którego możecie spotkać na ulicach polskich miast improwizującego na zadany przez widzów temat. Filmy z jego freestylem cieszą się sporą popularnością a ich autor jest również znanym propagatorem kultury hiphopowej.

Z kogo składa się sukces?

24.10 g. 14:30-16:00

Na scenie widzimy gwiazdy. Wydaje nam się, że ich sukces jest wypadkową ich talentu i ciężkiej pracy. Czy wiemy ilu fryzjerów, oświetleniowców, tragarzy, kierowców, PR-owców, kosmetyczek, menedżerów, krawców, nagłośnieniowców i innych “podwykonawców” kryje się za jednym nazwiskiem gwiazdy?

GOŚCIE:

Aneta Błażejczyk
Menedżerka Fokusa, Rahima i Pokahontaz współpracująca z MaxFloRec. W warszawskiej Akademii Menadżerów Muzycznych prowadzi zajęcia: „Kreacja wizerunku artysty” i wiedzę na ten właśnie temat postaramy się od niej wydobyć.

Tomasz Kopeć
Założyciel i wieloletni (1989 – 2002) dyrektor artystyczno-repertuarowy Kompanii Muzycznej Pomaton/EMI, współtwórca sukcesów rynkowych płyt Jacka Kaczmarskiego, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Reni Jusis, Anity Lipnickiej, Raz-Dwa-Trzy, T.Love i wielu innych. Pomysłodawca „Złotej Kolekcji” – płyt z największymi przebojami polskich artystów.

Grzegorz Pyda
Realizator dźwięku, absolwent AGH w Krakowie na specjalizacji Wibroakustyka i Inżynieria Dźwięku. Na stałe realizujący front zespołom Łzy, Plateau oraz Hatbreakers, ale ma na swoim koncie również współpracę z takimi artystami jak Akurat, Maciek Balcar, Marta Bizoń, Detox, Martyna Jakubowicz, Piotr Nalepa, Nie-Bo czy Ocean. Wieloletni realizator krakowskiego klubu Lizard King. Doświadczenie zdobywał zarówno na największych festiwalowych scenach tego kraju, jak i w najmniejszych jego klubach. Jest współtwórca studia MuseLab.

Agata Trafalska
Pracuje w Jazzboy Records z Pawłem Jóźwickim i Biljaną Bakić. Zajmuje się promocją oraz oprawą wizualną projektów (sesje zdjęciowe, okładki, klipy). Po godzinach pisze teksty (między innymi dla Korteza czy Ani Dąbrowskiej).

Mateusz Krzuś
Specjalista w kreowaniu show scenicznego, na stałe współpracuje z zespołem Enej. Miłośnik trendów w filmie, modzie, muzyce i produkcji. Specjalista w dziedzinie new media i social media communication dla gwiazd. Na codzień pracuje przy produkcji krótkich klipów jako reżyser i montażysta, pomaga tworzyć zawartość oraz doradza jak powinna ona prawidłowo wyglądać.

Jak pracować z zespole?

24.10 g. 16:30-18:00

Łatwo powiedzieć, że gramy w zespole. Ale na ile nasz zespół stanowi… zespół? Prześwietlimy kilka składów by dowiedzieć się jak wygląda to u nich i kto odpowiedzialny jest za co. Porozmawiamy z profesjonalistami z zakresu psychologi pracy w zespole oraz zarządzania zespołem, by dowiedzieć się jak zoptymalizować to, co dzieje się w naszym własnym.

GOŚCIE:

Emilia Żurek
Somatoanalityk, coach & mentor, mediator, logopeda, filolog. Specjalistka w zakresie emocjonalnych i interpersonalnych przyczyn problemów osobistych, zawodowych i zdrowotnych. Dużo mądrych określeń, prawda? Nas jednak najbardziej interesuje działalność Pani Emilii w zakresie artcoachingu. Jej „wychowankami” są między innymi panowie z krakowskiego zespołu Detox.

Magnificent Muttley
Magnificent Muttley to szczegółowo zaprogramowane pod względem organizacyjnym trio. Każdy odpowiedzialny jest za coś innego, a skutki tego podziału są niezwykle efektywne. Podpytamy jak wypracowali sobie taki model działania i jakie są jego plusy i minusy (jeżeli te drugie w ogóle istnieją)

Łukasz „Wiśnia” Wiśniewski
Wielokrotnie nagradzany wokalista i harmonijkarz znany z występów w zespołach Hard Times, Kraków Street Band oraz w duecie z Limboskim. Różne składy, różne problemy, różne modele współpracy. Jakie? Zobaczymy.

Aleksandra Slawik
Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Wychowania Muzycznego, specjalizacja: dyrygentura i prowadzenie zespołów chóralnych i instrumentalnych. Pedagog i instruktor przedmiotów muzycznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Instruktor wielu warsztatów chórowych gospel w kraju i za granicą. Współorganizatorka warsztatów Gospel w Krakowie, członek założyciel Stowarzyszenia Gospel. Brała udział w warsztatach Gospel w USA, Dani oraz w licznych warsztatach w Polsce.Od 2002 roku prowadzi chór Joyful Voice, którego jest założycielką i dyrygentką.

Rola tekstu w stylach muzycznych

24.10 g. 18:30-20:00

Tajemnicą Poliszynela jest to, że tekst ma inne znaczenie w hip hopie, inne w rocku, a jeszcze inne w tak zwanej muzyce popularnej. Postaramy się dowiedzieć jak pisze się teksty w różnych gatunkach muzycznych i czy zawsze mają one takie samo znaczenie. Wypytamy o to, czy łatwiej pisze się dla siebie, czy dla kogoś oraz o to, jak napisać tekst “o czymś”, który będzie przyswajalny dla większości odbiorców. I czy w ogóle należy pisać takie teksty.

GOŚCIE:

Marcin Marten
Znacie go raczej jako AbradAba – założyciela legendarnej już formacji Kaliber 44. Po jej rozwiązaniu AbradAb z powodzeniem kontunuuje karierę solową będąc jednym z najbardziej charakterystycznych tekściarzy w polskim hip hopie.

Michał Zabłocki
Poeta, scenarzysta, reżyser teledysków oraz reklam. Prowadzi warsztaty poetyckie w Studium Literacko-Artystycznym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest autorem tekstów śpiewanych przez Grzegorza Turnaua, Macieja Balcara i Czesława Mozila. Współpracował również z Piwnicą pod Baranami.

Jakub Wandachowicz
Kompozytor, basista, autor tekstów. Właściciel łódzkiego klubu Dom. Współzałożyciel zespołu Cool Kids Of Death. Był redaktorem naczelnym czasopisma Pulp. Pisał teksty piosenek między innymi dla Tomka Makowieckiego i Justyny Steczkowskiej.

Ignacy Woland
Kryjący się pod tym pseudonimem Jakub Lewicki opowie Wam jaka rolę teksty odgrywają w twórczości Zbuntowanej Orkiestry Podwórkowej Hańba!. Jak być może wiecie, zespół ten korzysta między innymi z tekstów Tuwima, Zagajewskiego oraz Brzechwy. Dlaczego? O to też zapytamy.

Panel poprowadzi Jarek Szubrycht – dziennikarz muzyczny. Jego obecność jest tutaj nieprzypadkowa. Jarek jest bowiem odpowiedzialny za teksty metalowej grupy Lux Occulta, w której pełni również role wokalisty.

Jak prowadzić wytwórnię muzyczną?

24.10 g. 18:00-19:30

No właśnie, jak? My nie wiemy, może właśnie dlatego jeszcze jej nie prowadzimy. Na tym panelu dowiecie się jak to się robi, czy warto to robić, jak zacząć, jak przetrwać na rynku i wiele innych ciekawostek. Popatrzymy na temat z trzech perspektyw, wyjdziecie więc bogatsi o dość pzrekrojową wiedzę w zakresie prowadzenia wytwórni muzycznej w Polsce.

GOŚCIE:

Tomasz Kopeć
Założyciel i wieloletni (1989 – 2002) dyrektor artystyczno-repertuarowy Kompanii Muzycznej Pomaton/EMI, współtwórca sukcesów rynkowych płyt Jacka Kaczmarskiego, Justyny Steczkowskiej, Grzegorza Turnaua, Reni Jusis, Anity Lipnickiej, Raz-Dwa-Trzy, T.Love i wielu innych. Pomysłodawca „Złotej Kolekcji” – płyt z największymi przebojami polskich artystów.

Kajetan Balcer
Z wykształcenia dziennikarz muzyczny. Jedną nogą został na uczelni – wykłada Zarządzanie karierą wykonawców muzycznych i Kontakt z mediami w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Cały czas związany z muzyką, biznesem muzycznym, dziennikarstwem, zarządzaniem i marketingiem. Na co dzień pracuje jako specjalista do spraw PR i kontaktów z mediami w wydawnictwie muzycznym MaxFloRec. Zajmuje się promocją m.in. takich wykonawców, jak: Rahim, GrubSon, Bob One, Buka, Skorup, BU, Jarecki i BRK czy K2.

Andrzej Zagajewski
Znacie go doskonale. Czy to ze Zbuntowanej Orkiestry Podwórkowej Hańba!, czy to z Południcy, czy wreszcie z solowych dokonań. Jako przedstawiciel absolutnie niezależnej wytwórni Karoryfer Lecolds (pisownia ujednolicona) będzie trzecim (ale absolutnie nie najmniej ważnym) głosem w dyskusji o trudach i znojach prowadzenia wytwórni.

Endorsment – co daje i jak go zdobyć?

25.10 g. 10:30-12:00

Czym jest endorsment? Jak go zdobyć? Co daje firmie a co endorserowi? Czy to naprawdę jest tak, że dostajesz za darmo sprzęt z najwyższej półki czy jednak dajesz też coś w zamian? A może jest to skomplikowana procedura nie warta zachodu? Wiecie? My nie wiemy, ale zapytamy.

GOŚCIE:

Piotr Żaczek
Basista i muzyk sesyjny znany między innymi z udziału w zespole Poluzjanci, współpracy z czołówką polskiej muzyki rozrywkowej i jazzowej oraz dwóch, świetnych solowych płyt. Jest endorserem basów Zakrzewskiego.

Jerzy Gronek
Przedstawiciel firmy Audiomagic.pl – dystrybutora sprzetu audio. Ich odsłuchy douszne mają między innymi Katarzyna Nosowska, Krzysztof „Zalef” Zalewski, Mela Koteluk, Michał Kowalonek (Myslovitz), Dawid Podsiadło, Paweł Krawczyk (Hey), Robert Ligiewicz (Hey), Michał Bryndal (VooVoo) i wielu innych.

Piotr Zakrzewski
Basista, lutnik, ale przede wszystkim artysta. Jego gitary basowe to prawdziwe dzieła sztuki. Gra na nich między innymi Piotr Żaczek. Zobaczyć te cudeńka możecie na stronie internetowej Zakrzewski Basses a, jedną z nich, na żywo podczas warsztatów basowych.

Maciej Karbowski
Gitarzysta zespołu Tides From Nebula – zespolu, który umowy dotyczące endorsmentu ma podpisane z takimi firmami jak Fender, Mogami, Mayones, Visar Stompboxes i Meinl. Jak widać – nie przelewki.

Muzyk na zlecenie, zlecenie na muzykę

25.10 g. 12:30-14:00

Sposobów na życie z muzyki jest wiele, jednak nie każdy z nich wiąże się z działalnością własnego zespołu. Porozmawiamy więc o tym jak pracuje się dla innych – zarówno komponując, jak i grając u boku gwiazdy, a także o tym jak produkuje się muzykę na zamówienie.

GOŚCIE

Piotr Żaczek
Basista znany z zespołu Poluzjanci oraz współpracy z takimi gigantami jak  Urszula, Natalia Kukulska, Edyta Górniak, Justyna Steczkowska, Kayah czy Dorota Miśkiewicz. Nagrał również dwie płyty solowe więc zna temat z dwóch stron.

Leszek Biolik
Były basista Republiki i Wilków. Grał również m.in. w zespołach: Obywatel G.C., Grzegorz z Ciechowa, Madame oraz uczestniczył w nagrywaniu solowych albumów Roberta Gawlińskiego, Fiolki Najdenowicz, Marcina Rozynka, The Car Is on Fire. Jest uznanym producentem muzycznym.

Rafał Konieczny
Założyciel Delphy Records – firmy zajmującej się produkcją muzyki do celów komercyjnych, od podstaw do gotowego nagrania. Zdobywa klientów, zajmuje się marketingiem i sprawami formalnymi, konstruuje umowy, rozmawia z klientami, ale jest także producentem muzycznym, chociaż nie u siebie w firmie.

Marek Napiórkowski
Jazzowy gitarzysta i kompozytor. Wikipedia mówi, że brał udział w nagraniu 140 albumów i pewne jest, że nie są to najaktualniejsze dane. Nie pytajcie z kim grał, zapytajcie z kim nie grał! Kilka nazwisk z którymi współpracował musimy jednak wymienić: Pat Metheny, Marcus Miller, Richard Bona, Anna Maria Jopek, Tomasz Stańko, Henryk Miśkiewicz, Urszula Dudziak, Leszek Możdżer, Krzysztof Ścierański, Jan „Ptaszyn” Wróblewski… Lista ta ciągnie się jak „Moda na sukces”. Nagrał też cztery solowe albumy.

Misja dziennikarstwa muzycznego

25.10 g. 18:30-20:00

Czy w dzisiejszych czasach dziennikarze muzyczni mają jakąś misję? Kto kreuje trendy i jest (współ)odpowiedzialny za kształt polskiej sceny muzycznej i jakoś muzyki jaką słyszymy w stacjach radiowych, widzimy w telewizji i o której czytamy w prasie? Kto tak naprawdę napędza rynek muzyczny? Jak się w nim poruszać? Gdzie zacząć i jak zaistnieć? Między innymi o tym porozmawiamy z naszymi gośćmi.

GOŚCIE:

Piotr Metz
Wierzymy, że nie trzeba przedstawiać tej postaci, ale z przyzwoitości napiszemy, że jest on jednym z założycieli i dyrektorem muzycznym radia RMF FM w latach 1990–2001, byłym redaktorem naczelnym miesięcznika Machina, stałym współpracownikiem Programu III Polskiego Radia, a od 2014 dyrektorem muzycznym Radia Kraków.

Piotr „Makak” Szarłacki
Dziennikarz radiowy mający na koncie współpracę z Radiem WaWa, Radiostacją i RockRadiem. Współpracował również z czasopismem muzycznym Brum. Obecnie prowadzi audycje w Antyradiu.

Mariusz Herma
Dziennikarz muzyczny współpracujący wcześniej z Dziennikiem, Przekrojem, Machiną czy Zwierciadłem. Obecnie jego teksty ukazują się w Polityce. Prowadzi bloga Ziemia Niczyja. Jest również założycielem portalu beehype.

Kamil Osobniak
Pod marką Attention Please! zajmuje się managementem takich artystów jak Zimowa, The Freuders, Sambor, Mistah Lego czy Bukowicz. Nas interesowała będzie jednak bardziej jego działalność dziennikarska. Kamil jest redaktorem naczelnym świetnego portalu muzycznego SO!MUSIC.

Panel poprowadzi Kamila Węcka – współtwórczyni videobloga o tematyce muzycznej Music Addicted. Z wykształcenia PR’owiec, obserwatorka i entuzjastka fenomenów internetowych. Doradza organizatorom wydarzeń w doborze polskich artystów. Od kilku lat promuje młode zespoły w Internecie – wcześniej tworząc dwie edycje programu muzycznego we wrocławskiej telewizji internetowej.