HEMI to skrót od Hub for the Exchange of Music Innovation – centrum wymiany innowacji muzycznych. Jest to program
Kreatywnej Europy zrzeszający 10 partnerów z dziewięciu krajów: Polski, Czech, Grecji, Estonii, Rumunii, Węgier,
Słowenii, Serbii i Macedonii.
Wśród partnerów znajdują się:
- Technopolis City of Athens (GR) / Lead Partner
- Almost Famous Music Business School – MHRS (HU)
- Romanian Artists Worldwide Association (RO)
- Foundation Exit (RS)
- Krakow Music Scene Foundation (PL)
- Arts Theatre Institute – SoundCzech (CZ)
- Krakow Festival Office (PL)
- Music Estonia (EE)
- Password Production (MK)
- Slovenian Music Information Centre – SIGIC (SI)
Cele programu to:
- Opracowanie innowacyjnych modeli biznesowych
- Wspólna produkcja i promocja nowych wydarzeń / produktów muzycznych
- Stworzenie Inkubatora wspierającego profesjonalizację i internalizację profesjonalistów z branży muzycznej
krajów
środkowej, południowej i wschodniej Europy - Wsparcie edukacyjne i treningowe profesjonalistów za pomocą nowych modeli
- Develop innovative business models between consortium partners to jointly capitalize on distinctive but
complementary assets (conferences, Festivals and products), - Co-produce and co-promote new events / products to create strong brand awareness,
- Create an Incubator to support the professionalization & internationalization of CSEE music
professionals (i.e. fellows), - Support CSEE music professionals vocational and educational training (VET) with new models to meet current
market needs.
Trzy filary działalności HEMI to:
- HEMI Music Awards: program dla artystów zorientowanych na rynki międzynarodowe
- HEMI Incubator: szkolenia i mentoring dla przedsiębiorców w branży muzycznej
- HEMI Sphere: platforma edukacyjna oraz promująca muzykę z krajów HEM