Krótka historia tematu LUDZIE jest taka, że powstał jeszcze w ubiegłym roku, kiedy zmuszeni do realizowania konferencji w sieci, poruszaliśmy wątek PRZYSZŁOŚCI. Z wirtualu nie wyszliśmy, żeby więcej osób mogło wziąć udział w wydarzeniu w komfortowych i bezpiecznych dla siebie warunkach. A jednak w 2021 roku, 13 i 14 dnia listopada, w Krakowie, w Teatrze Nowym Proxima zorganizowaliśmy wydarzenie, którego - dla nas, organizatorów - największą wartością było SPOTKANIE.
Tekstowa relacja z własnego wydarzenia byłaby pewnie wyrazem arogancji, choć, uwierzcie, jesteśmy świadomi różnych niedociągnięć. Możliwość opowiedzenia o tym, co działo się na czterech teatralnych piętrach i w trzech podziemnych klubach na krakowskim Kazimierzu, zostawiamy Wam. Sami chętnie zostaniemy adresatami_kami Waszych opisów, uwag, podpowiedzi i pomysłów!
Będziemy zresztą relacjonować, a nawet sprawozdawać naszym Partnerom i instytucjom finansującym, więc zostawmy coś dla nich!
Tymczasem zostawiamy Wam bezstronną fotorelację autorstwa Natalii Bajek. Pod jej pierwszą, konferencyjną częścią znajdziecie... chyba wstęp do tworzącego się manifestu nowej branży muzycznej. W drugiej części zaś czekają na Was zdjęcia Dominiki Borowiec z Klubu Baza, Roberta Malca z HEVRE i Radosława Raszki z Klubu Alchemia. Zdjęcia z showcase'ów naszych wschodzących artystów_ek i zespołów!
Michał Wójcik i Przemek Dziewitek poprowadzili otwarty warsztat Branża muzyczna #poludzku, którego celem było wypracowanie w grupach zaleceń dla branży, pomysłów, jak działać, żeby lepiej działać i wartości, które temu sprzyjają. Wymieniam niżej, co proponuje 20-tka, uczestnicząca w spotkaniu. Niech to będzie zalążek naszego muzycznego manifestu!
- punkt wspólny to dwie osoby, które się ze sobą komunikują. Szukajmy tego punktu wspólnego, a nie tego, co nas dzieli!
- świadomość siebie;
- szukanie sytuacji win-win;
- komunikacja bez oceniania - jest konieczna, żeby dało się rozmawiać o trudnych tematach;
- formułowanie jasnych oczekiwań;
- inkluzywność - zapraszamy wszystkich do "nowej branży";
- wzajemny szacunek;
- mniej online'u, więcej spotkań na żywo;
- proaktywność - by społeczność mogła działać sama;
- związek zawodowy - tak, ale konieczne usprawnienie działania;
- wspólne cele i rozmowa o nich;
- warto czasem odpuścić, powiedzieć dość;
- współpraca > konkurencja;
- otwartość i oparcie we wspólnocie;
- stres stoi na przeszkodzie skutecznej i empatycznej komunikacji;
- nowa szkoła oparta na wartościach.