O TAK BRZMI MIASTO
Tak Brzmi Miasto Konferencja to wydarzenie skierowane do nowej branży muzycznej, łączące bogatą część merytoryczną z festiwalem showcase’owym.
Od dziesięciu lat przyciąga ono szczególnie artystów, którzy chcą sami zarządzać swoją karierą oraz profesjonalistów branży muzycznej: menedżerów, producentów, organizatorów wydarzeń i festiwali, pracowników firm fonograficznych i dziennikarzy muzycznych.
W ciągu ostatnich dziewięciu edycji, uczestnicy konferencji mieli okazję czerpać wiedzę o biznesie muzycznym od prawie 200 ekspertów i ekspertek z 27 krajów. Poruszaliśmy tematy takie jak: promocja, eksport muzyki za granicę, edukacja, finanse, ludzie, szeroko rozumiana współpraca czy to, jak dostać się na festiwale muzyczne.
Na koncertach towarzyszących części showcase’owej konferencji wystąpiło ponad 70 młodych, obiecujących zespołów (m.in. Hańba!, Patrick the Pan, Disperse, Cheap Tobacco, Kraków Street Band, Besides, Lor, Daria Ryczek-Zając), z których wiele stanowi obecnie line-up najlepszych polskich wydarzeń.
Mimo, że na Tak Brzmi Miasto można spotkać największe nazwiska krajowej i światowej branży muzycznej, siłą wydarzenia jest jego kameralny charakter oraz przyjęcie perspektywy wschodzącego artysty - ujęcie tematów w taki sposób, by były one zrozumiałe i praktyczne dla aspirujących muzyków. Sprzyja to budowaniu relacji, swobodnej wymianie doświadczeń i owocuje długimi rozmowami, które często przenoszą się do jednego z krakowskich klubów, w których odbywa się konferencyjny showcase.
TAK BRZMI MIASTO 2023: Kariera
Przez lata poruszaliśmy na Tak Brzmi Miasto przeróżne tematy: od eksportu, poprzez edukację, współpracę, przyszłość, ludzi, festiwale i finanse... To wszystko składa się jednak na jedną całość: na KARIERĘ. I to właśnie temat przewodni tegorocznej edycji.
Jak zbudować dobrą, zrównoważoną i długotrwałą karierę? Jak rozpocząć przygodę z branżą muzyczną i jaką rolę w niej dla siebie wybrać? Jak zabezpieczyć się przed nieprzewidywalnym? Co sprawia, że można odnieść sukces i jakie kroki trzeba wykonać, żeby go osiągnąć?
Jak zwykle będziemy gościć blisko 40 ekspertów i ekspertek, którzy odpowiedzą na Wasze pytania w trakcie ponad 30 paneli, warsztatów, wykładów i w trakcie dziesiątek spotkań w cztery oczy - tych zaaranżowanych przez nas (speedmeetingi), jak i spontanicznych w kuluarach lub w trakcie koncertów!
Towarzyszyć będzie nam muzyka 10-12 wschodzących zespołów - tych, o których można usłyszeć w mediach, ale przede wszystkim tych, o których będzie można usłyszeć jutro!
Zapraszamy!
Harmonogram konferencji
Poniżej znajdziesz wszystkie aktywności konferencji: panele, wykłady, warsztaty, spotkania
Panel Otwarcia - z czego składa się kariera?
Jak co roku, w panelu otwierającym konferencję rozkładamy temat przewodni na czynniki pierwsze. Zastanawiamy się więc co w tej karierze jest najważniejsze, co to w ogóle znaczy "zrobić karierę" i skąd wiedzieć, że się ją już zrobiło. Będzie to więc trochę rozmowa o teorii a trochę też drogowskaz dla tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się w których aktywnościach konferencyjnych wziąć udział.
Panel w języku angielskim.
Pierwsze kroki w bookingu
Na tym warsztacie możecie się spodziewać wskazówek, porad i gotowych rozwiązań nad którymi jednak będziecie musieli trochę pogłówkować. Miłosz będzie was aktywizować w trakcie, odpowiecie sobie na to, jak przestać dokładać, jak zacząć zarabiać, jak minimalizować koszty i jak bookować świetne koncerty! (te mniej świetne też)
Nic tak nie napędza do działania jak granie koncertów. Wszak o to w tym wszystkim chodzi, no nie? O ten przyjemny stres przed wejściem na scenę, o szalone emocje tuż po zejściu. Nic nie jest bardziej irytujące niż zwijanie i pakowanie sprzętu w deszczu do auta, kiedy chwilę temu byłeś gwiazdą a teraz zastanawiasz się czy to już nie czas zatrudnić kogoś do zwijania kabli. Nie! to jeszcze nie jest ten moment. Póki co kable musisz zwijać sam, ale jak wpadniesz na warsztat, To wspólnie nauczymy się jak stworzyć sobie więcej okazji do zwijania gratów po dobrym Gigu!
Prelegenci i prelegentki
Tu znajdziesz listę prelegentów i prelegentek biorących udział w panelach dyskusyjnych, warsztatach czy wykładach
Doświadczenie organizatorskie zdobywała jako inicjatorka wielu przedsięwzięć z dziedziny technologii (meet up i konferencje Unconf, warsztaty IT dla dzieci oraz kobiet) a także z obszaru muzyki i NGO (samorząd studencki, chóry akademickie, stowarzyszenia muzyczne). Mentorka, trenerka i facylitatorka projektów wspierających kobiety w zmianie ścieżki zawodowej.
Zawodowo współpracuje zarówno z dużymi korporacjami jak i startupami i średnimi organizacjami, wierząc że zwinność może pomóc w rozwoju produktów, zespołów i jednostek. Pracowała jako Scrum Master, Agile Consultant, Agile Coach w firmach o najróżniejszych kulturach, językach i strefach czasowych. Doświadczona także w pracy menedżera kultury jako organizator projektów chóralnych i założyciel stowarzyszeń muzycznych.
Z zamiłowania muzyk-amator, praktykujący głównie na scenach festiwalowych przedsięwzięć takich jak Festiwal Muzyki Filmowej czy koncerty muzyki klasycznej.
W 2020 roku podjęła pracę jako wolontariusz w Domu Muzyka Seniora, gdzie pracuje pro bono w Fundacji Domu Muzyka Seniora (Prezes Zarządu Fundacji).
Po przeprowadzce do Bułgarii w 2010 roku, Boyan został zatrudniony do pracy przy produkcjach Live Nation, takich jak Sting, Roxette, Depeche Mode, Aerosmith, Cirque Du Soleil, Roger Waters' The Wall, Iron Maiden, the Scorpions, Hans Zimmer, Dream Theater, Steven Wilson i Steve Hackett. Uderzając na własną rękę w 2017 roku, Boyan rozszerzył swój roster, współpracując z Sarą Tavares, Morcheebą, Al Di Meolą, Opeth, Katatonią, Nigelem Kennedym, Laibachem, czarodziejem flamenco Edu Vico i wieloma innymi.
Boyan jest założycielem SPIKE - Bulgarian Music Showcase, pierwszej w Bułgarii konferencji i platformy showcase'owej zaprojektowanej w celu zaspokojenia potrzeb rozwijającego się bułgarskiego przemysłu muzycznego zarówno dla rozwijających się, jak i uznanych artystów. Druga edycja odbędzie się w dniach 25-27 maja 2023 roku w Plovdiv, w Bułgarii.
Od 2022 roku Boyan jest częścią zespołu Booking i Production na Green Futures field Glastonbury Festival. Jest odpowiedzialny za rezerwację pierwszych bułgarskich zespołów na Glastonbury, wraz z zespołami z Polski, Szwecji i Ukrainy. W tym roku, w ramach misji festiwalu polegającej na wspieraniu narodu ukraińskiego, Boyan umieścił zwyciężczynię Konkursu Piosenki Eurowizji 2016 Jamalę na scenie Glastonbury's Pyramid na występ z zespołem Dakha Brakha, który był transmitowany przez BBC i szeroko relacjonowany przez międzynarodowe media.
Klienci Boyana występowali na niemal wszystkich festiwalach showcase'owych na całym świecie, otrzymywali fundusze na nagrywanie albumów lub kręcenie teledysków, a także otrzymywali upragnione amerykańskie wizy "O", dające im przywilej legalnego występowania w USA.
Po ukończeniu studiów prawniczych, Boyan pragnie uzyskać uprawnienia radcy prawnego, aby specjalizować się w dziedzinie rozrywki, mediów, własności intelektualnej i sportu.
Boyan pracuje obecnie jako A&R Manager na Bułgarię w Believe Digital, największej niezależnej firmie zajmującej się globalną dystrybucją muzyki.
W przeszłości ściśle współpracowała i doradzała różnym firmom z branży muzycznej, dzięki czemu pomagała promować takich artystów jak Cigarettes After Sex, Kevin Saunderson, Archie Hamilton, Enzo Siragusa, Francesca Lombardo i Ultravox.
Cztery lata temu uczestniczyła w summercamp jako wokalista The Party Is Over. Teraz robi solową karierę (w 2024 odebrała dwa Fryderyki!) i pisze o sobie tak:
"Od urodzenia mieszkam na Śląsku. Miałam zostać zawodową siatkarką, ale po 11 latach treningów, kiedy nie szło mi już najlepiej zrezygnowałam i zostałam historykiem. Nie lubię wielkich miast i tłumów. Gdybym nie śpiewała, pisałabym teksty reklamowe albo powieści science-fiction. Jestem ufna, cierpię na niezdecydowanie, a w smutku czuję się najbezpieczniej."
Zawodowo tester i nauczyciel.
Jeden z twórców projektu Poezja Miejska Rap zorganizowanego przez Służewski Dom Kultury i dofinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Promocja języka polskiego" i kampanii społeczno-edukacyjnej „Ojczysty – dodaj do ulubionych". Współtwórca „Antologii Polskiego Rapu" wydanej nakładem Narodowego Centrum Kultury. Inicjator ogólnopolskiego cyklu paneli dyskusyjnych „Piractwo, czy dozwolony użytek" poruszających tematykę prawa autorskiego, własności intelektualnej oraz nowoczesnego modelu zarządzania kulturą. Przez 15 lat odpowiadał w wytwórni muzycznej Wielkie Joł za Public & Media Relations, koordynację i nadzór działań wydawniczych projektów muzycznych oraz audiowizualnych. Był producentem wykonawczym m.in. takich bestsellerów jak płyta formacji Warszafski Deszcz „Powrócifszy". Ponadto był współtwórcą koncepcji oprawy muzycznej przedstawienia teatralnego 12 Ławek (reż. Jarek Staniek).
Założycielka RED PRODUCERS - niezależnego huba producenckiego dedykowanego komponowaniu i produkowaniu muzyki pod konkretne zamówienia. Wielokrotna laureatka międzynarodowych konkursów i festiwali w tym przede wszystkim zwyciężczyni International Songwriting Competition w Nashville, najważniejszego konkursu dla autorów piosenek na świecie, w którym jej talent został dostrzeżony przez legendarnych twórców takich jak Tom Waits, John Mayall, Danilo Perez oraz członkowie grupy Coldplay. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Autorka programu muzycznego w niemieckiej telewizji Bayericher Rundfunk. Jest obdarzona aż czterooktawową skalą głosu, co pozwala jej z dużą lekkością wykonywać oraz komponować utwory praktycznie w każdym stylu, począwszy od jazzu i muzyki klasycznej, poprzez muzykę świata oraz filmową, skończywszy na popie, K-Popie rocku czy EDM. Jest wirtuozerką głosu w każdym tego słowa znaczeniu, a jej charyzma nie pozwala o sobie zapomnieć.
Jej niezwykła energia podnosi publiczność z miejsc, czemu zawdzięcza swój przydomek „Lady Dynamite“. W trakcie swojej kariery blisko współpracowała m.in. z takimi gwiazdami jazzu jak: Lars Danielsson, Mike Stern, Richard Bona oraz światowymi producentami, wielokrotnymi laureatami nagrody Grammy, Martinem Waltersem oraz Larrym Keinem. Autorka autorskiego cyklu warsztatów dla młodych songwriterów “Power Songwriting”.
Rzeczpospolita po wydaniu jej drugiej solowej płyty “Crossings Project” oświadczyła: „Tak narodziła się nowa nadzieja polskiej wokalistyki. Nazywa się Karo Glazer i warto się tym nazwiskiem pochwalić w towarzystwie. Nie słuchaliście? Posłuchajcie koniecznie. To nasz najlepszy, rozśpiewany atut eksportowy.”
Nagrywała również z artystami cenionymi na świecie jak Hot Toddy, Lovebirds, Marcin Czubala, czy Satin Jackets, którego remix piosenki „Miss Mood” trafił na rozliczne kompilacje i był chętnie grany szczególnie przez amerykańskie stacje radiowe.
Ostatni solowy album Noviki zatytułowany „Bez Cukru” ukazał się w 2019 roku i zebrał świetne recenzje, a piosenki „Lekko” i „Słabości” często gościły na antenach radiowych. W roku 2021 Novika obchodziła jubileusz 20 lat obecności na scenie i wydała z tej okazji album z nowymi wersjami jej przebojów – Novika 2.0.
Chociaż nie gra już jako dj, Novika regularnie występuje wokalnie w klubach w całym kraju w ramach duetu Novika & Mr.Lex. Zagrała na najważniejszych polskich festiwalach (Open’er, FreeForm, Audioriver, Tauron Nowa Muzyka).
Od przeszło 15. lat prowadzi również autorskie audycje radiowe. Gościła już na antenach wielu stacji, obecnie prowadzi audycję Lekko w Radiu KAMPUS.
Wspólnie z Lex’em prowadziła również cykl podcast’ów Miastosfera.
Jako mistrz rzemiosła i lutnik, Lisa była dyrektorem sklepu muzycznego Surrey Strings gdzie zaprogramowała roczny projekt muzyczny w porze lunchu, w którym występowało ponad 200 artystów i zespołów rocznie. Przez dwa lata programowała również comiesięczny wieczór World Music w Surrey Strings. Równocześnie Lisa była dyrektorem w Abbey School of Music, gdzie zarządzała niezależnymi nauczycielami, którzy realizowali kluczowe programy edukacyjne w formie lekcji grupowych i prywatnych.
Jako menadżer artysty, Lisa stworzyła partnerstwo z Mel Bay International, Bad Reputation Records (Francja), LWB Music (USA), KRUNK Booking (Indie), Blue Frog Records (Indie), Gensure International (Chiny) i Bad Pony Booking (Niemcy), jak również wynegocjowała endorsements z Yamaha Guitars i TC Electronics. Lisa organizowała trasy koncertowe na prawie każdym kontynencie z wyjątkiem Australii.
W trakcie swojej wspaniałej kariery Lisa produkowała i programowała główną scenę dla A Country Affair Event na Clapham Common, Morden Hall Park, Hampton Court Palace. Była dwukrotnie nominowana do Green Awards w Merton Borough i zdobyła 2 nagrody M.I.A za projekt Re-Play "Environmental Initiative & Sustainability" od Music Industry Association of Britain (MIA) & America (NAMM).
Lisa jest obecnie Site Coordinator dla Green Futures Field, Glastonbury Festival odpowiedzialnym za produkcję i programowanie rozrywki, gdzie pomaga jej Boyan Robert Pinter.
Z muzyką związany od 14 lat, od gitarzysty przez aktora musicalowego po producenta muzycznego. Kreatywnie angażuje się w każdy etap projektu przy którym pracuje. Alumn projektów fundacji Tak Brzmi Miasto czy Baltic Artists in Development 2.0
Jest konsultantem biznesowym od ponad dwudziestu lat czynnie działający na polskim rynku. Specjalizuje się w rozwoju kompetencji kadry menedżerskiej, projektowaniu i wdrażaniu zmian kultury przywództwa oraz poprawy efektywności sprzedaży.
Prywatnie od dwunastu lat bada i rozwija zasady improwizacji, błędnie rozumianej, jako coś przypadkowego i nieprzewidywalnego. Doświadczenia zdobyte na polu tych eksperymentów i ćwiczeń przenosi do szkoleń i programów rozwojowych.
Jest współtwórcą kategorii Mentoring Theater w Polsce.
W następnych latach Czarny HIFI poświęcił czas na produkcje do filmu, reklam i TV, by w 2018 zostać A&R’em Universal Music Polska i powstającego wówczas polskiego oddziału Def Jam. Od tamtej pory pozostaje jednak aktywny jako producent pracując choćby ze wschodzącymi wówczas gwiazdami polskiej sceny sanah i Soblem.
Jest kompozytorem muzyki filmowej do kilku filmów. Film dokumentalny „Swell” z jego muzyką (2021) wygrał kilka konkursów za granicą i zdobył nagrodę dla najlepszego dokumentu na Sopot Film Festival 2022. Jest także producentem i scenarzystą filmowym oraz producentem kilkunastu teledysków, w tym teledysku do utworu „Big Hug”, który został nominowany w kategorii „Extra” w konkursie PL Music Video Awards 2022.
Ponadto Roman Wróblewski jest dwukrotnym stypendystą Miasta Sopot oraz częstym panelistą na międzynarodowych festiwalach i showcase'ach.
Prywatnie zapalony do granic surfer, skater, miłośnik sztuk wizualnych, fascynat i kolekcjoner naklejek oraz dumny właściciel pieska o imieniu Teo.
Od czterech dekad Wanda Kwietniewska oczarowuje swoim talentem, ekspresją sceniczną, ogromną charyzmą, a także dobrocią, którą obdarza otaczające je osoby. Przez lata działalności autorskiego zespołu Wanda i Banda ( lub Banda i Wanda) wylansowała hity, które do dziś śpiewa cała Polska. Dzięki otwartości na nowe brzmienia a przede wszystkim ludzi, przełamywała schematy i docierała do nowe publiki, jak np. tworząc wspólnie z hip-hopowym zespołem PRO8L3M. Pełni wiele funkcji, mających na celu nie tylko wsparcie polskich autorów, kompozytorów i wykonawców, ale także ich ochronę.
Spotkania 1 na 1
Zobacz z kim możesz umówić się na piętnastominutowe spotkania indywidualne
Producent/Wokalista/Gitarzysta
Współwłaściciel Sorry We Are Late Studio
Solowy projekt Modern Romantic: ARVL
Obecnie współpracuje z zespołem Red Lips.
W 2017 roku założyła własną agencję OFFbeat Music Agency, oferującą booking i promocję debiutującym zespołom. W 2020 r. była uczestniczką programu Keychange, międzynarodowej organizacji działającej na rzecz równouprawnienia w przemyśle muzycznym.
W poznańskim Radiu Emaus współprowadzi audycję "Trochę kultury" o tematyce kulturalnej, gdzie rozmawia o wydarzeniach i prezentuje nową polską muzykę. Na co dzień jest prezenterką pasma południowego na żywo.
W studenckim poznańskim Radiu Afera należy do redakcji muzycznej, gdzie prowadzi magazyn muzyczny Aferytm z alternatywnymi nowościami muzycznymi i przeprowadza wywiady z muzykami.
Otwarta na nową muzykę, kontakt z artystami, managerami i innymi specjalistami w branży.
Poza tym? Interesuje się polskimi internetowymi projektami radiowymi, kulturą festiwalową oraz muzycznym dziennikarstwem, o którym chętnie pisze (głównie) naukowo. Współorganizator nieistniejącej już konferencji „Media-Dziennikarstwo-Muzyka", za to stały uczestnik krakowskich Metal Studies, Kultur Muzyki Popularnej, czy opolskiego Unisono. Publikował w krakowskim kwartalniku kulturalno-naukowym „Splot", ostatnio kwartalniku "Lizard", a także na portalach independent.pl i apop.pl. Współpracował z Fundacją PMMI (The Polish Modern Music Institute). Wieczny „zbieracz" cd, winyli oraz starych czasopism muzycznych.
Delegaci i delegatki
Zobacz z kim z branży muzycznej możesz spotkać się podczas tegorocznej konferencji
Przed pandemią w 2019 roku, jeden z moich projektów płytowych, nagranych dla wytwórni NAXOS, otrzymał nominację do ICMA. Z kolei podczas pandemii urodził się nasz festiwal Wigrosfera. Dotąd zorganizowaliśmy 4 edycje festiwalu na suwalszczyźnie. Jestem vice prezesem fundacji ART-SOS, która działa od 2012 roku, organizujemy festiwale, koncerty, fundujemy stypendia dla najbardziej uzdolnionej młodzieży regionu suwalszczyzny.
Producent/Wokalista/Gitarzysta
Współwłaściciel Sorry We Are Late Studio
Solowy projekt Modern Romantic: ARVL
*Organizator festiwalu Śląskie Miraże Art Fest
Obecnie współpracuje z zespołem Red Lips.
Zespoły
Zobaczcie kto zagra w tym roku na Tak Brzmi Miasto
Daria poznała Agatę Trafalską podczas takbrzmimiastopwego Inkubatora, chwalimy się tym na prawo i lewo, wiadomo, sukces ma wielu ojców. Tym bardziej cieszymy się z tego, że zagra na TBM. Nie możecie tego przegapić!
Pisze o sobie tak: "to deszczowe harmonie łączące w sobie akustyczny ambient i przytłaczający przester gitary. Solowy akt, w którym niepokój łączy się z nadzieją, tworząc przestrzeń do szukania swojej prawdy. To piosenki, które przypominają o tym, że na każde nierozwiązane historie, czekają już szczęśliwe zakończenia. Słuchać po zmroku."
Na Tak Brzmi Miasto na pewno zagra po zmroku, więc czekamy niecierpliwie na spełnienie jeszcze jednej zapowiedzi z jego pressa: „Jestem przesterem, który rozumie Twój ból”
Harmonogram koncertów
Oprócz rozmów o muzyce, warto też jej posłuchać. Zapraszamy na koncerty!
Julita Ziela Zielińska
Szklane Oczy
Miejsca
Mapa i opis miejsc, w których odbędzie się konferencja oraz koncerty showcase'owe
Pałac Potockich | Główny budynek konferencji. Rynek Główny 20 W środku: - Sala I - Sala II - Sala III - Lobby - miejsce spotkań - Chillroom - Catering (kawa, obiad, kanapki) Odległość do Aries Bar - 1 min. Odległość do Art-Synergy - 3 min. Odległość do Poczty Głównej - 8 minut. Odległość do Klub Re - 7 min. Odległość do Tu i Ówdzie - 2 min. |
Art-Synergy | Rynek Główny 39 |
Aries Bar | Rynek Główny 27 |
Klub Re | ul. Św. Krzyża 4 |
Klub spotkań Poczta Główna | u. Westerplatte 20 |
Tu i Ówdzie | ul. Wiślna 5 |