W Internecie, jak wiadomo, jest wszystko. A jednak pytanie “jak promować swój zespół” wraca regularnie, a odpowiedź na nie, wcale nie jest oczywista. Owszem, the truth is out there, jednak bez odpowiedniej mapy nawigowanie przez terabajty danych i łączenie odseparowanych wysp informacji może pochłonąć bardziej niż robienie kariery muzycznej.
Dlatego w tej serii przygotujemy dla Was taką "mapę" - czy też może niezbędnik - treści przydatnych w branży muzycznej, w konkretnym jej obszarze. Znajdziemy je, wyselekcjonujemy, opiszemy, i połączymy w całość, tak byś łatwo mógł/mogła skorzystać z podstawowych informacji.
Na pierwszy ogień temat brandingu, promocji i marketingu.
Jak promować swój zespół: Zacznij od siebie
Dobrym startem do tematu promocji naszego zespołu, jest krótkie wideo z serii Q&A z udziałem jednego z naszych wykładowców - Władka Foltyńskiego - specjalisty od brandingu, który realizował projekty między innymi dla marek takich jak Lenovo, Hyundai czy Haribo.
Odpowiada on na pytanie “od czego zacząć tworzenie marki”, a odpowiedź jest nieco… terapeutyczna: potrzebna jest tu autoanaliza i zadanie sobie pytania “jakie są moje wartości, jakie cele, po co stoję na scenie”. Odpowiedź stanowi podstawę do budowania dalszej strategii, analizy konkurencji, rynku i odbiorców.
W wideo pojawia się dwa słowa klucze: marketing pierwotny (autorstwa Patricka Hanlona) oraz archetypy - czyli wzorce osobowości - i budowanie marki w oparciu właśnie o nie.
Jeśli więc szukasz punktu zaczepienia - te dwa hasła są warte zgłębienia. Pozwolą Ci konsekwentnie rozwijać swoją markę z pomocą kolejnych narzędzi.
Artykułów w sieci na ten temat jest zatrzęsienie, ale my polecamy TEN i TEN , bo operują na obrazowych przykładach dających łatwo przełożyć się na branżę muzyczną. Polecamy też podcast Primal branding .
Przy okazji pada też odpowiedź na ciekawe pytanie: “ważniejsza jest muzyka czy dobry PR”. I o ile sama odpowiedź jest oczywista (muzyka), to jej umotywowanie niekoniecznie: “nie dość dobry produkt można sprzedać tylko raz”. Ergo, żaden marketing nie pomoże, jeśli produkt nie jest dość dobrze dopasowany do potrzeb odbiorcy (a Ty jak często myślisz o potrzebach swojego fana?).