Stwórz profesjonalny press pack, który wyróżni Twój projekt muzyczny!
Czy wiesz, jak skutecznie zaprezentować siebie lub swój projekt mediom i partnerom biznesowym? Jak sprawić, by dziennikarze, bookerzy czy organizatorzy festiwali szybko poznali najważniejsze informacje o Tobie i Twojej twórczości?
Press pack to odpowiedź na te pytania. To kompletny zestaw materiałów, który zawiera wszystko, co niezbędne do przedstawienia Twojego projektu – od tekstów, jak bio czy nota prasowa, po zdjęcia, muzykę czy materiały wideo.
Press pack to Twoja wizytówka, która pozwala na skuteczną komunikację i promowanie swojej pracy, a zarazem narzędzie, które pozwala dotrzeć do osób, które mają wpływ na Twoją karierę.
Zatem… jak chcesz, aby o Tobie mówiono?
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJCzego dowiesz się z Toolboksa?
- Jak stworzyć zwięzłą, atrakcyjną notkę bio, która przyciągnie uwagę mediów i wyróżni Twój projekt.
- W jakim formacie przygotować profesjonalne materiały wizualne, które zwiększą Twoje szanse na publikacje i wykorzystanie w mediach.
- Jak sprawić by Twoje utwory były łatwo dostępne i gotowe do szybkiego odsłuchu przez dziennikarzy i partnerów.
- Jak przygotować i przesłać materiał wideo, który wyróżni się w tłumie i zostanie doceniony przez media.
- Jakie formaty plików są najlepiej odbierane przez dziennikarzy i dziennikarki.
- Jak napisać maila do dziennikarzy, by został odczytany?
- Jak unikać najczęstszych błędów, które mogą zaszkodzić Twojej promocji i profesjonalnemu wizerunkowi.
W skrócie: jak zapewnić sobie profesjonalny standard, który zmaksymalizuje szanse na skuteczny kontakt z mediami i partnerami.
Z czego składa się Toolbox “Jak stworzyć dobry press pack?”
Toolbox “Jak stworzyć dobry press pack” to ponad godzina wypowiedzi trojga ekspertów – dziennikarzy radiowych oraz prasowych – którzy na co dzień przeglądają setki press packów.
Opowiedzą oni m.in. o tym:
- Czym jest i co powinien zawierać press pack?
- Czy press pack to wyłącznie notka biograficzna?
- Jak napisać ciekawe bio?
- Jakie zdjęcia i grafiki, w jakich formatach powinien zawierać?
- W jakim formacie załączyć muzykę i wideo, tak by dziennikarze zechcieli jej odsłuchać?
- Jak kontaktować się z dziennikarzami by zechcieli odczytać maila?
- Jakie błędy popełniamy najczęściej?
Eksperci występujący w toolboksie:
MARCIN BĄKIEWICZ
Marcin Bąkiewicz jako redaktor naczelny, dyrektor programowy i dyrektor muzyczny Antyradia, od 1998 roku kształtuje polski rynek muzyczny.
Jego doświadczenie obejmuje współpracę z wiodącymi markami takimi jak Grupa Radiowa Agora, MTV, 4Fun Media oraz cdp.pl. Współpracował też z czołowymi polskimi portalami (Onet, WP, Interia), a jego teksty regularnie ukazują się w magazynie Teraz Rock.
Marcin jest również aktywnym edukatorem – prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące radia i promocji muzyki, m.in. w Akademii Managerów Muzycznych, Akademii Leona Koźmińskiego oraz podczas Inkubatora Tak Brzmi Miasto.
AGNIESZKA OBSZAŃSKA
Agnieszka Obszańska to doświadczona dziennikarka i reportażystka przez lata związana z radiową "Trójką", gdzie jako reporterka odwiedziła z mikrofonem prawie wszystkie kontynenty, relacjonując wydarzenia kulturalne z całego świata.
Jako autorka programów, w tym codziennego serwisu „Teren Kultura”, a także współtwórczyni audycji „Radiowy Dom Kultury”, przez lata kształtowała sposób, w jaki opowiadamy o kulturze.
Po rozpadzie starej "Trójki", Agnieszka kontynuowała swoją niezależną działalność, współpracując z różnymi projektami, w tym z zespołem Radia 357, po to by w 2024 r. ponownie wrócić do tej legendarnej już rozgłośni.
BARTEK CHACIŃSKI
Bartek Chaciński, jako kierownik działu kulturalnego „Polityki” oraz zastępca redaktora naczelnego tego tygodnika, ma ogromny wpływ na kulturalny dyskurs w polskich mediach.
Jego doświadczenie obejmuje również pracę redaktora naczelnego „City Magazine Warszawa” i redaktora działu muzycznego „Machiny”, a także współpracę z najważniejszymi polskimi mediami, takimi jak „Ex Libris”, „Duży Format” czy „Nowa Fantastyka”.
Znany ze swojej wiedzy i pasji do muzyki, Bartek współprowadził audycje w Radiu Bis i Trójce, a obecnie można go usłyszeć w „Nokturnie” w Polskim Radiu.
Jako ekspert w dziedzinie kultury i języka, z powodzeniem pomaga artystom i twórcom w budowaniu ich wizerunku medialnego.
OD AUTORÓW
Cześć, jesteśmy Tomek i Michał. Od blisko 20 lat gramy i zarządzamy zespołem Cinemon.
Wiedząc, jakie trudności stoją na drodze niezależnego artysty, w 2014 r. założyliśmy fundację, której misją jest dostarczanie narzędzi do sprawnego ich pokonywania - w ten sposób powstała Konferencja, Inkubator oraz Toolboksy Tak Brzmi Miasto.
Przez wszystkie lata stworzyliśmy dla tych inicjatyw dziesiątki press packów - w oparciu o próby, błędy, intuicję i najlepsze chęci.
Jednak by rozwiać nasze - i Twoje! - wątpliwości raz na zawsze, do udziału w wideo zaprosiliśmy najlepszych specjalistów, którzy otrzymują dziesiątki press packów... dziennie! :-)
Mamy nadzieję, że skorzystasz z ich wiedzy również i Ty, i że nie zawahasz się jej użyć, by budować lepszą muzyczną przyszłość!
Powodzenia!