O TAK BRZMI MIASTO
Tak Brzmi Miasto Konferencja to wydarzenie skierowane do nowej branży muzycznej, łączące bogatą część merytoryczną z festiwalem showcase’owym.
Od ponad dziesięciu lat przyciąga ono szczególnie artystów, którzy chcą sami zarządzać swoją karierą oraz profesjonalistów branży muzycznej: menedżerów, producentów, organizatorów wydarzeń i festiwali, pracowników firm fonograficznych i dziennikarzy muzycznych.
W ciągu ostatnich dziesięciu edycji, uczestnicy konferencji mieli okazję czerpać wiedzę o biznesie muzycznym od prawie 230 ekspertów i ekspertek z 27 krajów. Poruszaliśmy tematy takie jak: promocja, eksport muzyki za granicę, edukacja, finanse, ludzie, szeroko rozumiana współpraca czy to, jak dostać się na festiwale muzyczne.
Na koncertach towarzyszących części showcase’owej konferencji wystąpiło ponad 80 młodych, obiecujących zespołów (m.in. Hańba!, Patrick the Pan, Disperse, Cheap Tobacco, Kraków Street Band, Besides, Lor, Daria Ryczek-Zając), z których wiele stanowi obecnie line-up najlepszych polskich wydarzeń.
Mimo, że na Tak Brzmi Miasto można spotkać największe nazwiska krajowej i światowej branży muzycznej, siłą wydarzenia jest jego kameralny charakter oraz przyjęcie perspektywy wschodzącego artysty - ujęcie tematów w taki sposób, by były one zrozumiałe i praktyczne dla aspirujących muzyków. Sprzyja to budowaniu relacji, swobodnej wymianie doświadczeń i owocuje długimi rozmowami, które często przenoszą się do jednego z krakowskich klubów, w których odbywa się konferencyjny showcase.
TAK BRZMI MIASTO 2024: LIVE
W tym roku czas zgłębić to, od czego to wszystko się zaczęło - w 2024 rozmawiamy o MUZYCE NA ŻYWO!
Globalny sektor live wkrótce osiągnie wartość 17 miliardów dolarów, pozostając niezmiernie istotnym aspektem kariery w branży muzycznej.
Jak więc robić koncerty, żeby część tych pieniędzy spłynęła właśnie do nas? Co potrzeba by zorganizować koncert od A do Z? Jakie zawody wiążą się z muzyką na żywo i jak się w nie wkręcić? Czy da się koncertować samemu i czy się to opłaca?
Na te i dziesiątki innych, nurtujących Cię pytań, usłyszysz odpowiedzi od blisko 40 ekspertów i ekspertek, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w trakcie 30 paneli dyskusyjnych, warsztatów, wykładów.
W rozmowach w cztery oczy - podczas speed-meetingów i konsultacji indywidualnych - załatwisz też swoje sprawy z bookerami, organizatorami koncertów i festiwali, menedżerami, dziennikarzami.
Przy temacie LIVE, nie może zabraknąć też muzyki na żywo! Zobaczysz 10-12 artystów - tych, o których można usłyszeć w mediach, ale przede wszystkim tych, o których będzie można usłyszeć jutro!
Jeśli więc chcesz pracować nad swoją karierą LIVE oraz zobaczyć to, co najświeższe - nie może Cię tam zabraknąć!
Harmonogram konferencji
Tutaj znajdziesz pierwsze aktywności konferencji: panele, wykłady, warsztaty, spotkania. Wkrótce więcej!
Panel Otwarcia - Live Music is NOT Dead
Pandemia zmieniła podejście ludzi do koncertów live. festiwale się jakoś trzymają, ale frekwencja na koncertach małych zespołów spadła drastycznie. Czy to początek trendu, który spowoduje, że koncerty będą wydarzeniami dla wybranych lub największych zapaleńców? Kto i w jaki sposób słucha muzyki na żywo? Jaki wpływ na koncerty ma Netflix? O tym wszystkim będziemy rozmawiać z naszymi gośćmi podczas panelu otwarcia!
Panel w języku angielskim
Mind on tour. Jak zachować równowagę emocjonalną podczas trasy koncertowej?
Zwykle myślimy o koncertach jako o spełnieniu marzeń i celu, do którego dążymy, jednak warto pamiętać także o trudnościach psychicznych z nimi zwiazanych. A przede wszystkim warto wiedzieć jak sobie z tymi trudnościami radzić. Podczas tego warsztatu poznacie więc narzędzia, dzięki którym będziecie w stanie zniwelować negatywne efekty związane z byciem na scenie.
Warsztat w języku polskim
Prelegenci i prelegentki
Tutaj znajdziesz listę prelegentów i prelegentek biorących udział w panelach dyskusyjnych, warsztatach czy wykładach
Wykładowczyni w Katedrze Mediacji Sztuki oraz na międzywydziałowych, interdyscyplinarnych studiach MFA na ASP we Wrocławiu. Doktor sztuki. Kuratorka przedsięwzięć artystycznych. Wciąż wraca do Japonii, gdzie śledzi tropy ery Meiji i technorewolucji lat 80'. Badaczka mitologizacji sportu.
Ponadto uczestniczy również w innych wydarzeniach: Festival in the Streets - Art & Life oraz międzynarodowej konferencji muzycznej i festiwalu showcase'owego Czech Music Crossroads.
W 1983 r. Otrzymała dyplom lekarza na Wydz. Lekarskim Śląskiej Akademii Medycznej, w 1991 r. I stopień specjalizacji z otolaryngologii, a w 1999 r. II stopień specjalizacji z foniatrii. Członek Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów Chirurgów Głowy i Szyi oraz Polskiego Towarzystwa Audiologicznego i Foniatrycznego.
Od wielu lat zajmuje się leczeniem artystów z Teatru Rozrywki w Chorzowie, Opery Śląskiej z Bytomia, Zespołu Pieśni i Tańca “Sląsk”, Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice “Camerata Silesia”, Chorzowskiego Centrum Kultury oraz wielu innych artystów scen polskich i zagranicznych.
Współpracuje z osobami profesjonalnie zajmującymi się nauką emisji głosu osób śpiewających i uczących się śpiewu.
Prowadziła wykłady i ćwiczenia w Studium Podyplomowym Centrum Logopedii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach dla przyszłych neurologopedów.
W swojej praktyce zawsze kierowała się holistycznym podejściem do pacjenta a możliwość spotykania się i pomoc artystom stała się pasją jej życia.
Swoją karierę rozpoczęła w Live Nation Spain, gdzie pracowała przez 10 lat, była bookerem/promotorem w Miles Away, firmie promocyjnej należącej do uznanego miejsca Razzmatazz w Barcelonie, a obecnie jest koordynatorem bookingu Primavera Sound.
Jej wykształcenie w zakresie historii sztuki i zarządzania projektami miało fundamentalne znaczenie zarówno dla jej zawodowego, jak i osobistego podejścia do kariery, łącząc zarówno wrażliwość artystyczną, jak i rozwiązywanie problemów. Jej maksymą jest „sprawianie, by rzeczy się działy” i w tym celu Lesan jest odpowiedzialna za koordynowanie wszystkiego, od prawnych i administracyjnych aspektów rezerwacji artystów po negocjacje z ich zespołami, a także nadzorowanie działów produkcji i logistyki.
Wszystko to, z obroną równości płci w przemyśle muzycznym jako niepodważalnym filarem jej kariery. Lesan jest częścią stowarzyszenia MIM (Women in the Music Industry) od momentu jego powstania, jako członek zarządu w latach 2016-2019. Ponadto dzieli się swoją wiedzą i wartościami z kolejnym pokoleniem profesjonalistów z branży poprzez specjalistyczne zajęcia i kursy mistrzowskie.
Muzyczne doświadczenia zbierał jako lider zespołu Żelki, a następnie klawiszowiec Hello Mark. Jako manager współpracował m. in. z pianistą Michałem Kmieciakiem, organizował dziesiątki koncertów i festiwali, m. in. Piano Day Poznań i festiwal BLusowo.
Band Agency założył, by umożliwić artystom korzystanie z profesjonalnego marketingu, a marketingowi pomóc zrozumieć specyfikę rynku muzycznego.
w zagadnieniach dobrostanu emocjonalnego i sukcesu wykonawczego: swoje doświadczenia
zebrałam w książce „Psychologia tremy. Teoria i praktyka” (PWN, 2021).
Aby pomagać muzykom założyłam Krakowski Ośrodek Doradztwa dla Artystów "KODA". Jako
psycholog-praktyk prowadzę tu indywidualne konsultacje, warsztaty oraz wykłady dla
wykonawców, którzy dążą do zwiększenia swojej skuteczności na scenie. Realizuję własne
autorskie programy, m. in. „Zrozumieć emocje - oswoić tremę”, „Trening mentalny
wykonawcy: koncentracja i pamięć”, „Efektywny wykonawca”. W stałej współpracy z
Akademią Muzyczną w Krakowie oraz Narodowym Instytutem Muzyki i Tańca prowadzę
konsultacje indywidualne dla muzyków w ramach dedykowanych programów.
Prywatnie, jak na OREADĘ (nimfę górską) przystało, miłośniczka górskich wędrówek. Niepoprawna optymistka.
Promotor ponad tysiąca lokalnych, regionalnych i międzynarodowych koncertów, wesel, jest kimś w rodzaju matki lub ojca chrzestnego na Bałkanach! Podsumowując, pozytywny gość i w końcu ze smartfonem.
Moje życie od zawsze kręciło się wokół muzyki i odkąd pamiętam, często nieświadomie rzucam się na głęboką wodę. Na szczęście z pozytywnym wydźwiękiem. Muzyka, którą tworzymy z Chrustem ma na celu przenosić do naszego, czasem mrocznego, a czasem niosącego nadzieję świata. Jak pewnie każdy z nas - artystów.
Jako dziennikarz muzyczny współpracował z większością dużych polskich portali (Onet, WP, Interia) oraz magazynami muzycznymi, zajmował się też fotografią koncertową. Jest stałym współpracownikiem magazynu Teraz Rock. Zajmuje się również edukacją, prowadząc warsztaty i wykłady na temat radia i promocji muzyki w radiu m.in. w Akademii Managerów Muzycznych, Akademii Leona Koźmińskiego, podczas Inkubatora Tak Brzmi Miasto czy we współpracy ze Związkiem Producentów Audio-Video.
Jest członkiem Akademii Fonograficznej i absolwentem Stosunków Międzynarodowych (specjalność: prawo, gospodarka i kultura Europy – Europeistyka) na Wydziale Prawa i Administracji UAM. Zbiera winyle, uwielbia muzykę, podróże i fotografię.
Zawsze interesowała się szybko rozwijającą się sceną muzyczną w Kijowie. W 2019 roku założyła projekt muzyczny na żywo o nazwie Blue
Lizard, który koncentruje się na muzyce ukraińskiej i nie ogranicza się do żadnego konkretnego gatunku.
Mariana pełni funkcję producenta, reżysera, operatora
zdjęć (DoP) i montażystka w tym projekcie. Początkowo wszystkie zdjęcia
odbywały się w ogrodzie niedaleko Kijowa, gdzie artyści mogli odpocząć od miasta
i swobodnie bawić się muzyką. Projekt ma na celu przedstawienie esencji każdego
artysty, pozwalając każdemu uczestnikowi wystąpić w dowolny sposób. Wszystkie filmy są kręcone całkowicie na żywo. Mariana wierzy, że jest to
jedyny sposób na przekazanie magii kreatywności na żywo.
Jest konsultantem biznesowym od ponad dwudziestu lat czynnie działający na polskim rynku. Specjalizuje się w rozwoju kompetencji kadry menedżerskiej, projektowaniu i wdrażaniu zmian kultury przywództwa oraz poprawy efektywności sprzedaży.
Prywatnie od dwunastu lat bada i rozwija zasady improwizacji, błędnie rozumianej, jako coś przypadkowego i nieprzewidywalnego. Doświadczenia zdobyte na polu tych eksperymentów i ćwiczeń przenosi do szkoleń i programów rozwojowych.
Jest współtwórcą kategorii Mentoring Theater w Polsce.
Zajmuje się również projektowaniem rozwiązań nagłośnieniowych, był współodpowiedzialny za przygotowanie pierwszego w Polsce systemu zmiennej wirtualnej akustyki „Acoustic Control Systems".
Praca Rika nadal kształtuje krajobraz kulturowy, zapewniając platformy dla artystów i budując tętniący życiem, zrównoważony ekosystem kulturowy. Pionier kultury z misją.
Jest kompozytorem muzyki filmowej do kilku filmów. Film dokumentalny „Swell” z jego muzyką (2021) wygrał kilka konkursów za granicą i zdobył nagrodę dla najlepszego dokumentu na Sopot Film Festival 2022. Jest także producentem i scenarzystą filmowym oraz producentem kilkunastu teledysków, w tym teledysku do utworu „Big Hug”, który został nominowany w kategorii „Extra” w konkursie PL Music Video Awards 2022.
Ponadto Roman Wróblewski jest dwukrotnym stypendystą Miasta Sopot oraz częstym panelistą na międzynarodowych festiwalach i showcase'ach.
Prywatnie zapalony do granic surfer, skater, miłośnik sztuk wizualnych, fascynat i kolekcjoner naklejek oraz dumny właściciel pieska o imieniu Teo.
Delegaci i delegatki
Zobacz z kim z branży muzycznej możesz spotkać się podczas tegorocznej konferencji
Social media managerka, organizatorka koncertów, festiwali, imprez masowych (np. ManGO! Fest). Tworzy materiały video/reelsy/graficzne. Współzałożycielka EMBE Management.
(A teraz już w pierwszej osobie)
Bardzo chętnie podzielę się doświadczeniem i pozytywną energią!!
Pozdrawiam!
Miałem okazję koordynować takie działania jak Outpost Festival 2024: Infringe, Skład Solny Fest, oraz wiele innych Outpostowych wydarzeń.
Zespoły
Zobaczcie kto zagra w tym roku na Tak Brzmi Miasto
‘Dark folk’ i ‘folk alternatywa’ – w taki sposób najczęściej określane jest brzmienie krakowskiego Daj Ognia. Muzyka zespołu wykrzesana jest z tęsknoty za urojoną wioską zbudowaną z wyobrażeń i romantycznych fantazmatów narosłych gdzieś między Polską a Skandynawią. Z pomocą archaicznych instrumentów wykorzystywanych na tych terenach, z teatralnym sznytem, przeplatają melodie pełne melancholijnej tęsknoty z taneczną transowością. Autorskie kompozycje Daj Ognia przywołują ogień rave’ów czasów minionych.
Hwootch (czyt. Chłócz) - Producent tworzący syntezatorami brzmienia pełne niskich częstotliwości.
Inspiracja artystami, takimi jak Boris Brejcha, Droplex, Pastiche czy Oliver Huntemann, pozwoliły mu na odnalezienie swojego własnego stylu, w którym łączy High-Tech Minimal, Melodic House & Techno oraz Techno Peak Time/Drive i nie tylko.
Jest fanem budowania swoich brzmień od podstaw. Człowiek instytucja w kwestii całego procesu twórczego - jest odpowiedzialny zarówno za produkcję, aranżację, miks i mastering.
Muzaman - beatboxer, producent muzyczny, liveactowiec oraz DJ. W jego twórczości słychać inspirację artystami takimi jak ReepsOne, Chase & Status, Noisia, Camo & Krooked oraz B-Complex. Muzyką zajmuje się od 2008 roku, zagrał kilkaset koncertów oraz brał udział w wielu bitwach beatboxowych.
Jego muzyka to połączenie wielu gatunków elektronicznych w drum'n'bassowej odsłonie. W ciągu ostatnich kilkunastu lat współpracował z artystami szerokiego muzycznego spektrum - m.in. Guova, Wrona, Eldo, Sophie Szklarska, Prykson Fisk i wielu innych. Na swoim koncie ma dwa mini-albumy, czyli ‘Sztuki audiowizualne’ oraz ‘.niceguy’ wydane w 2022 i kilkanaście singli (zarówno solowe, jak i jako duet Sonder), które miały premiere w 2023. W drugiej połowie 2024 wyda kolejny materiał, gdzie usłyszymy m.in. anto9, Gverilla czy też Yuos.
Producent muzyki elektronicznej, live looper i DJ, z przeszłością beatboxera.
Jego muzyczna podróż rozpoczęła się wiele lat temu, a w swoich utworach kładzie nacisk na minimalizm, kompozycję oraz unikalne brzmienie. Inspiracje czerpie od takich artystów jak Limp Bizkit, The Prodigy czy The Chemical Brothers, co tworzy wyjątkową fuzję gatunków. W jego muzyce usłyszysz m.in. Acid Techno, Breakbeat i Dubstep.
Jego misją jest zmiana postrzegania pojęcia "rave" – to nie tylko techno, lecz szeroka gama różnorodnych brzmień, przekraczających granice gatunkowe, a także stworzenie własnego nurtu muzycznego o nazwie "RASTACID".
nawet tak typowe połączenia stylistyczne brzmią rasowo i daleko im do banalności. Julka w swoich tekstach, opowiada o relacjach i doznaniach wewnętrznych w swój autorski sposób. Zwinnie nawinięte zwrotki, a czasem na granicy melorecytacji - w połączeniu z głębokim wokalem tworzą unikatowy styl Guest Julki.
elektronicznymi brzmieniami, inspirowanymi producentami znanymi bardziej ze sceny muzyki pop czy EDM (np. Flume, Medasin), a także hip-hopowymi beat’ami w stylu produkcji James’a Yancey (J.Dilla).
W 2021 roku zespół wydał debiutancki album, który spotkał się z dobrym odbiorem zarówno w Polsce jak i zagranicą.
Harmonogram koncertów
Oprócz rozmów o muzyce, warto też jej posłuchać. Zapraszamy na koncerty!
Daj Ognia
Bartek Zjawa
Miejsca
Mapa i opis miejsc, w których odbędzie się konferencja oraz koncerty showcase'owe
Pałac Potockich | Główny budynek konferencji. Rynek Główny 20 W środku (piętro): - Sala I - Sala II - Sala III - Lobby - miejsce spotkań - Chillroom - Catering (kawa, obiad, kanapki) Piwnica - miejsce odbywania się speedmeetingów i spotkań 1 na 1 Odległość do Hevre - 18 minut. Odległość do Klub Re - 7 min. Odległość do Alchemii - 21 min. Odległość do Pubu Oliwa - 18 min. |
Klub Alchemia | ul. Estery 5 |
Hevre | ul. Meiselsa 18 |
Oliwa Pub | ul. Miodowa 14 |
Klub Re | ul. Św. Krzyża 4 |