OPIS PROJEKTU

“Wzrost Innowacji, Rozwoju i Cyfryzacji w kształceniu profesjonalistów branży Muzycznej” to projekt realizowany w europejskim programie Erasmus+. Jego liderem jest Związek Zawodowy Muzyków RP, a partnerami polska inicjatywa sieciująca i edukacyjna Tak Brzmi Miasto oraz estońska szkoła muzyki i baletu MUBA.

Potrzebą stojącą za zainicjowaniem działania była chęć stworzenia uniwersalnie dostępnych, nowoczesnych i aktualnych ram, formatów i treści edukacyjnych dostarczających podstaw biznesowych niezbędnych w działaniach rynkowych przyszłych i obecnych profesjonalistów branży muzycznej.

Działania w projekcie skierowane są z jednej strony do firm, instytucji czy organizacji zainteresowanych edukacją i kształceniem profesjonalistów, by korzystając z rezultatów projektu mogły ulepszać istniejące lub rozpoczynać nowe działania edukacyjne spełniające najnowsze wymogi rynkowe. Z drugiej strony – co pozostaje główną motywacją organizatorów i partnerów – odbiorcami są też sami profesjonaliści (przyszli oraz obecni), którzy w bezpośredni sposób skorzystają z działań organizatora i partnerów.

Projekt obejmuje szereg działań na różnych warstwach, które składają się tytułowy wzrost innowacji, rozwoju i cyfryzacji:

Miniaturka sekcji 1. THINK-TANK

1. THINK-TANK

Nadrzędnym działaniem jest think-tank. Jest to grupa projektowa, w skład której wchodzą specjaliści branży muzycznej - wieloletni praktycy z różnych dziedzin (muzyka rozrywkowa, jazz/world music, muzyka klasyczna, edukacja), będący zarówno reprezentantami organizatora i partnerów oraz zaproszeni goście.

Celem think-tanku jest dyskusja oraz w efekcie przygotowanie treści działań edukacyjnych z kolejnych etapów projektu. Punktami wyjścia do dyskusji jest analiza potrzeb edukacyjnych oraz związanych z aspektem społecznościowym (nawiązywanie kontaktów, współpraca w grupie).

To w oparciu o te potrzeby, think-tankowi przypada również zadanie skonstruowania programu merytorycznego eksperymentalnych działań edukacyjnych.

Spotkania Think-tanku odbyły się we wrześniu 2023 r., niemniej jednak pozostaje on w nieformalnym kontakcie przez cały czas trwania projektu.

Miniaturka sekcji 2. PROGRAM EDUKACYJNY

2. PROGRAM EDUKACYJNY

Punkt drugi projektu to wdrożenie obmyślonego przez Think-tank programu edukacyjnego.

Weźmie w nim udział 30 uczestników i uczestniczek - 15 z Polski, 15 z Estonii. Prowadzony będzie przez Kuratorów - specjalistów i specjalistki branży muzycznej wybranych przez Think-tank.

W skład programu edukacyjnego wchodzi 8 spotkań wykładowych z Kuratorami oraz 8 spotkań społecznościowych - grupowych warsztatów uzupełniających część wykładową. Dodatkowo, Uczestnicy i uczestniczki będą mogli liczyć na indywidualne konsultacje z dwójką Kuratorów.

Program jest eksperymentalny tj. wnioski z niego płynące wykorzystane będą do jego ulepszenia (również w trakcie trwania programu). Jest on również okazją do dyskusji, wymiany informacji i uzupełniania zawartości merytorycznej, zwłaszcza w tych obszarach, które dotyczą nowych technologii i AI, gdzie brak jeszcze ustrukturyzowanej wiedzy.

Program edukacyjny będzie trwał w miesiącach październik 2023 - styczeń 2024.

WIĘCEJ O PROGRAMIE EDUKACYJNYM

Miniaturka sekcji 3. TOOLBOKSY

3. TOOLBOKSY

Kolejnym etapem prac są tzw. toolboksy - są to cyfrowe "narzędziowniki" zawierające opracowania podstawowych zagadnień, które przewijają się w przez program edukacyjny. Ich zawartość to plik wideo + dodatkowe materiały w postaci plików, odnośników, przykładów, itp.

W ramach projektu dostarczone zostaną cztery takie pakiety, dostępne dla Uczestników programu edukacyjnego.

ZOBACZ TOOLBOXY

Miniaturka sekcji 4. HANDBOOK I PREZENTACJA

4. HANDBOOK I PREZENTACJA

Handbook to swoisty podręcznik, który powstanie na kanwie pracy nad projektem. Zawierać będzie on raport z wykonania projektu, opis przyczyn, potrzeb oraz motywacji organizatora i partnerów, wnioski, uwagi i zapiski będące wynikiem pracy Think-tanku i wynikiem obserwacji działań z punktów 2 i 3.

Założeniem jest by tak stworzony podręcznik, służył za "instrukcję" wdrażania podobnych projektów edukacyjnych lub też materiał do przyszłej rozbudowy.

Handbook zostanie zaprezentowany na konferencjach muzycznych w 2024 r. oraz będzie dostępny do bezpłatnego pobrania dla zainteresowanych.

HANDBOOK

SKŁAD THINK-TANKU

Osoby wchodzące w skład Think-tanku opisanego w punkcie pierwszym.

Zdjęcie uczestnika Greten Lehtmaa
Greten Lehtmaa
Greten Lehtmaa
Dynamiczna i pełna pasji menedżerka muzyczna, założycielka PILW Management w ramach Greator Productions OÜ. Przez całe życie poświęcając się muzyce, Greten przeszła od bycia muzykiem do stania się potężną siłą za kulisami. Zarządzając czterema różnorodnymi artystami z różnych gatunków jazzu, folku, muzyki klasycznej i popu, Greten wykazuje się bezgraniczną energią i talentem. Jej zaangażowanie w unikalną wizję każdego artysty i umiejętność poruszania się po różnorodnych muzycznych krajobrazach sprawiają, że jest nieocenionym atutem dla branży. Dla Greten zarządzanie artystami to nie tylko praca - to powołanie, które realizuje z niezachwianym entuzjazmem i radością.
Zdjęcie uczestnika Heili Vaus-Tamm
Heili Vaus-Tamm
Heili Vaus-Tamm
Estońska krytyczka muzyczna i organizatorka koncertów, nauczycielka i wykładowczyni uniwersytecka. Pracowała jako dyrektorka generalna Estońskiej Izby Kultury, główna producentka w Tallinn Philharmonic Society, dyrektorka Centrum Kultury Kaja (Tallinn) oraz producentka w Eesti Kontsert, głównej państwowej agencji koncertowej w Estonii.
Prowadzi serię o zdrowiu psychicznym "Gry z nauką i sztuką", prowadziła program radiowy i kilka programów telewizyjnych. Ukończyła Państwowe Konserwatorium w Tallinie z dyplomem pianistki i uzyskała tytuł magistra jako pianistka. Pracowała jako koncertmistrz w Estońskiej Operze Narodowej i na wydziale skrzypiec w Konserwatorium w Tallinie. W Tallinn Philharmonic Society pracowała jako producentka i rzeczniczka prasowa. Jej koncerty i serie występów są interesujące ze względu na syntezę różnych dziedzin sztuki.
W 2018 roku rozpoczęła pracę w Eesti Kontsert z popularną i ambitną serią psychologii i muzyki "Gry z podświadomością". Od jesieni 2022 r. będzie prowadzić serię tematyczną poświęconą zdrowiu psychicznemu (wystawy, warsztaty koncertowe, interaktywne występy, rozmowy), która odbędzie się w 7 miastach Estonii. Jej projekt teatru muzycznego został nominowany do nagrody Fedora (2018) jako najlepszy pomysł na nowe opery i balety w Europie.
Zdjęcie uczestnika Leszek Biolik
Leszek Biolik
Leszek Biolik
Muzyk i producent muzyczny. Grał między innymi z Republiką, Obywatelem GC, Stanisławem Sojką, Maanamem, Robertem Gawlińskim, Elements. Produkował płyty, nagrywał i współpracował między innymi z Brodką, The Car is On Fire, Marcinem Rozynkiem, Małgorzatą Ostrowską, Fiolką, Misią Ff, T.Love, Justyną Steczkowską, Grzegorzem z Ciechowa, Magnificent Muttley, 8 Lat w Tybecie i innymi. Założyciel i współtwórca fundacji Otwarta Scena, zajmującej się nagrywaniem i promowaniem video sesji LIVE dla ciekawych młodych artystów. Do tej pory fundacja zrealizowała około 120 nagrań dla ponad 40 artystów. W Inkubatorze Tak Brzmi Miasto Leszek wspierał uczestników szczególnie w takich tematach, jak produkcja muzyczna i współpraca między zespołem, wytwórnią i producentem. Członek zarządu związku Zawodowego Muzyków RP, oraz Członek rady nagrody Akademii Fonograficznej "Fryderyk"
Zdjęcie uczestnika Michał Wójcik
Michał Wójcik
Michał Wójcik
Tak Brzmi Miasto
CEO/założyciel fundacji Krakowska Scena Muzyczna, której głównym projektem jest Tak Brzmi Miasto - obecnie najstarszy festiwal showcase'owy i konferencja muzyczna w Polsce, rozszerzona w 2019 o czteroletni program Tak Brzmi Miasto Inkubator, który odbył się jak dotąd w 12 miastach, docierając z edukacją branżową do ponad 500 uczestników. Aktywny muzyk, menedżer i lider trio Cinemon, w którym odpowiedzialny jest za przysłowiowe "wszystko" - od kompozycji, grania, śpiewania, poprzez produkcję, miks, booking, promocję i wydawanie płyt.
Zdjęcie uczestnika Ryszard Wojciul
Ryszard Wojciul
Ryszard Wojciul
Związek Zawodowy Muzyków RP
Ryszard Wojciul – muzyk, muzykolog, dziennikarz, manager kultury, działacz społeczny. Wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Muzyków RP. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. W latach osiemdziesiątych był saksofonistą i klawiszowcem w wielu zespołach rockowych (m.in. Róże Europy, Sztywny Pal Azji). Przez kilkanaście lat związany z radiofonią komercyjną, zarówno po stronie zarządczej jak i dziennikarskiej (m.in. jako dziennikarz, a potem Dyrektor Muzyczny i Programowy legendarnego rockowego Radia WAWA. Jako Dyrektor Generalny i Członek Zarządów spółek tworzących Grupę Radiową Agory odpowiedzialny m.in. za stworzenie nowej formuły Radia Tok FM). Od 2004 prowadzi firmę ARTOBUS w ramach której zajmuje się produkcją muzyczną, managementem projektów muzycznych, oraz działalnością PR. W latach 2013-2017 był Wiceprezesem Domu Wydawniczego For Tune specjalizującym się w wydawaniu ambitnej muzyki jazzowej, etnicznej i poważnej. W ciągu 4 lat był odpowiedzialny za wprowadzenie na rynek ponad 130 nowych tytułów. Lider The Intuition Orchestry i Ryszard Wojciul United Orchestry. Koncertował i nagrywał z wieloma artystami ze sceny rockowej, jazzowej i world music. Jest aktywnym dziennikarzem muzycznym. W swojej zawodowej karierze przeprowadził kilkaset wywiadów radiowych. Jest pomysłodawcą i autorem kolekcji płytowych – „Giganci Jazzu” i „Polskie Single”.



Ryszard Wojciul - musician, musicologist, journalist, cultural manager, social activist. Vice-chairman of the Polish Musicians' Trade Union. Graduate of the University of Warsaw. In the 1980s he was a saxophonist and keyboardist in many rock bands (including Róże Europy, Sztywny Pal Azji). For more than a dozen years he was involved in commercial radio, both on the management and journalistic side (including as a journalist and then Music and Program Director of the legendary rock radio station Radio WAWA. As General Director and Member of the Management Boards of the companies forming Agora Radio Group, he was responsible, among other things, for creating the new formula of Radio Tok FM). Since 2004 he has been running ARTOBUS, within which he is involved in music production, management of music projects, and PR activities. From 2013 to 2017 he was Vice President of For Tune Publishing House, specializing in publishing ambitious jazz, ethnic and classical music. In 4 years, he was responsible for launching more than 130 new titles. Leader of The Intuition Orchestras and the Ryszard Wojciul United Orchestras. He has toured and recorded with many artists from the rock, jazz and world music scene. He is an active music journalist. He has conducted several hundred radio interviews in his professional career. He is the originator and author of record collections - “Giants of Jazz” and “Polish Singles”.
Zdjęcie uczestnika Tomek Bysiewicz
Tomek Bysiewicz
Tomek Bysiewicz
Od dekady współtwórca wszystkich aktywności wychodzących spod marki Tak Brzmi Miasto. Ekselowy ninja, choć zdecydowanie z przymusu i zasiedzenia niż z miłości, w przeciwieństwie do summercampu, który jest jego ulubionym TBMowym dzieckiem. Stypendysta MKiDN, w przeszłości piszący o muzyce na portalu Krakowskiej Sceny Muzycznej oraz do nieodżałowanej "Gazety Magnetofonowej". Basista Cinemon i Empty Ashtray.
Zdjęcie uczestnika Ula Nowak
Ula Nowak
Ula Nowak
Off Festival
Dziennikarka muzyczna, autorka audycji radiowych i artykułów prasowych. Publikowała m.in. w ogólnopolskich i międzynarodowych magazynach muzycznych, takich jak: Dwutygodnik, Jazz Forum, Gazeta Wyborcza, Die Neue Zeitschrift für Musik i wielu innych. Obecnie związana z radiową "Dwójką". Panelistka Transglobal World Music Chart i Balkan World Music Chart. Właścicielka agencji koncertowej Mosaic Beats. Jako niezależna producentka/kuratorka współpracowała w ostatnich latach z OFF Festival Katowice, Festiwalem Kultury Żydowskiej w Krakowie, Teatrem Juliusza Słowackiego, Polskim Radiem i Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie. Członkini zespołu założycielskiego Music Declares Emergency Poland. Uczestniczka międzynarodowego programu rozwoju talentów w branży muzycznej w kategorii Innovator Keychange 2023.

SFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW UE. WYRAŻONE POGLĄDY I OPINIE SĄ JEDYNIE OPINIAMI AUTORA LUB AUTORÓW I NIEKONIECZNIE ODZWIERCIEDLAJĄ POGLĄDY I OPINIE UNII EUROPEJSKIEJ LUB EUROPEJSKIEJ AGENCJI WYKONAWCZEJ DS. EDUKACJI I KULTURY (EACEA). UNIA EUROPEJSKA ANI EACEA NIE PONOSZĄ ZA NIE ODPOWIEDZIALNOŚCI.

ORGANIZATOR
PARTNERZY
WSPARCIE
To top