close

Planuj posty w Creator Studio – Instagram i Facebook poradzą sobie bez ciebie

Andrzej Czarnecki
10-06-2021

Każdy, kto zajmuje się mediami społecznościowymi – amatorsko, czy profesjonalnie – potwierdzi, że kluczowe jest regularne publikowanie treści. Ok, ale dobre rady mają to do siebie, że łatwo się je daje, lecz trudniej wprowadzić je w życie. Co będzie, jeśli zechcemy pojechać na wakacje? Czy musimy przerywać przyjemny spacer brzegiem morza tylko po to, żeby wrzucić kolejny post na Facebooka, czy Instagram? A jeśli ci powiem, że możesz wcześniej przygotować sobie kilka postów, a one same się opublikują w wyznaczonym czasie i nikt nawet nie zauważy, że jesteś offline? Fajnie, nie? No to zaczynamy.

Facebook Creator Studio jest darmowym narzędziem utworzonym przez Facebooka do zarządzania stronami oraz treściami na nich. Pozwala na tworzenie postów (tak samo jak z poziomu strony), relacji (tylko Facebook), przeglądanie statystyk, tworzenie biblioteki treści, moderowanie wiadomości (tylko Facebook) i, co najważniejsze, umożliwia planowanie terminu publikacji postów. W tym poradniku skupimy się tylko na tej ostatniej opcji, ale nie bój się eksplorować. Większość opcji opanujesz w lot!

Planowanie na Facebooku

Zaczynamy od otworzenia strony Creator Studio [sc name=”link” url=”https://www.facebook.com/creatorstudio/” tekst=” i na początek naszym oczom ukazuje się taki panel główny:

 

 

Najpierw trzeba utworzyć post. Klikamy na pole „Opublikuj coś…” lub „Utwórz nowy” i „Utwórz post”. Jeśli zarządzamy dwoma lub więcej stronami pokaże się nam opcja wyboru, gdzie chcemy publikować dany post. Wybieramy odpowiednią stronę i pojawia się okienko tworzenia nowego wpisu.

 

Znajdziemy tu te wszystkie opcje, które są dostępne przy tworzeniu posta z poziomu strony. Można więc dodać tekst, oznaczać inne strony, dodawać linki, zdjęcia, filmy itp. Niczym was tutaj nie zaskoczę. Bardzo przydatna jest funkcja po prawej stronie, gdzie można zobaczyć podgląd posta, nie tylko wyświetlanego na komputerach, ale i na smartfonach. Ustawieniem, na które polecam zwrócić uwagę jest opcja znajdująca się na samym dole, czyli „Zakończ dystrybucję w aktualnościach”. Przy jej zaznaczeniu i ustaleniu daty informujemy Facebook kiedy dany post przestanie się ukazywać w aktualnościach. To bardzo przydatne, żeby uniknąć na przykład zapraszania fanów na koncert, który już się odbył. Jednak taki post po przekroczeniu swojej daty ważności nie zniknie z naszej strony. Wracajmy do naszego posta: treść jest już gotowa, ale chcemy zaplanować publikację w przyszłości. W tej sytuacji obok przycisku „Opublikuj” klikamy na strzałkę w dół, gdzie są dodatkowe opcje. Nas interesuje „Zaplanuj publikację posta”.

 

W nowym okienku podajemy datę oraz godzinę publikacji i klikamy „Zapisz”. Po tym powrócimy do okna z naszym postem, ale zamiast przycisku „Opublikuj” w dolnym prawym rogu pojawi się pole „Zaplanuj publikację posta”. Klikamy i tyle, cała filozofia. Nasz post pojawi na wybranej stronie w wyznaczonym czasie. Do tego momentu wszystkie swoje zaplanowane posty możesz podejrzeć w sekcji „Do publikacji”. Tam nadal jest możliwość edycji albo dodania promocji.

A co z Instagramem?

Zaplanowanie posta na Instagramie jest również proste, ale wymaga od nas powiązania konta na Instagramie ze stroną na Facebooku. Do tego twój profil na Instagramie musi być ustawiony jako konto firmowe lub konto twórcy. Możesz to łatwo ustawić w aplikacji na telefonie wchodząc do ustawień, a potem sekcji „Konto” i dalej „Przejdź na konto profesjonalne”. Polecam konto twórcy, ponieważ w obsłudze nie różni się znacząco od prywatnego.

Kiedy to już masz ustawione, nadal pozostając w aplikacji na telefonie, kliknij na „Edytuj profil”. Tam pojawi się nowa opcja „Strona”, którą należy wybrać. Następnie klikasz na „Powiąż z istniejącą” i wybierasz swoją stronę. Teraz twój profil na Instagramie został połączony ze stroną na Facebooku. Teraz musimy jeszcze nadać uprawnienia dla Creator Studio.

 

 

W tym celu wracamy znów do komputera. Na samej górze na stronie Creator Studio, pośrodku, znajduje się logo Instagrama. Klikamy na nie i pojawi się duży przycisk „Powiąż konto”. Klikamy, logujemy się i potwierdzamy. Od tej pory możemy już publikować treści z poziomu panelu Creator Studio. Pamiętaj, że teraz taką możliwość będzie miał też każdy, kto ma uprawnienia do publikacji na twojej stronie na Facebooku.

 

 

Tworzenie posta na Instagramie jest podobne jak w przypadku Facebooka. Z oczywistych względów musimy dodać grafikę albo film. Można je załadować z naszego komputera ale też z tych już udostępnionych na Facebooku. Podczas przygotowywania posta możemy też oznaczać inne profile, dodać automatycznie do strony, czy skadrować zdjęcie. Jeśli chcemy, by post został opublikowany później, istnieje taka opcja, podobnie jak dla stron na Facebooku.

 

Po potwierdzeniu kliknięciem na „Zaplanuj” twój post pojawi się w bibliotece, gdzie możesz nadal go edytować.

Funkcjonalności dla Instagrama są cały czas rozwijane i z czasem będzie coraz więcej opcji, dlatego warto już teraz zaznajomić się z narzędziem Creator Studio. Mam nadzieję, że planowanie postów wejdzie ci w krew i twoja obecność w Internecie będzie nie tylko regularna, ale i bardziej przemyślana, dzięki czemu uda ci się utrzymać stały kontakt z twoimi fanami.
Teraz już wiesz wszystko o planowaniu postów na Instagramie i Facebooku
Gratuluję i… do dzieła!

Andrzej Czarnecki
Społeczność TBM
Samodzielny muzyk, człowiek wielu talentów i niedokończonych projektów, średni wokalista, dobry kolega
OSTATNIE WPISY:
INNE Z TEJ KATEGORII: