close

CZYM JEST KONFERENCJA

Tak Brzmi Miasto konferencja i festiwal to największe pod względem programu merytorycznego (ponad 30 paneli dyskusyjnych, warsztatów, wykładów) wydarzenie tego typu w Polsce, posiadające jednocześnie maksymalnie kameralny charakter (do 200 uczestników konferencji oraz 300 festiwalu). Skierowane jest do młodej branży muzycznej - muzyków, menedżerów, organizatorów wydarzeń i festiwali, pracowników firm fonograficznych, dziennikarzy muzycznych. Od 2013 r. spotykamy się po to by rozmawiać, uczyć się od uznanych specjalistów, spotykać nowych ludzi. Jako prelegentów gościliśmy jak dotąd ponad 150 specjalistów z 27 krajów.

W trakcie części festiwalowej prezentujemy wschodzące zespoły z Krakowa oraz miast programu Tak Brzmi Miasto Inkubator. Zagrali u nas m.in. Patrick the Pan, Hańba!, Disperse, Cheap Tobacco, Kraków Street Band, Besides. Wielu z nich z sukcesami kontynuuje kariery na międzynarodowych scenach.

PRZ»SZŁOŚĆ - konferencja ludzi muzyki

Nowa rzeczywistość, nowe realia - czy to oznacza także nową branżę muzyczną? Czy nowe może oznaczać lepsze? Jak poradzą sobie najwięksi gracze - wytwórnie, producenci i stowarzyszenia, jak w tym świecie odnajdzie się niezależny artysta? Czy odbiorca potrzebuje kolejnego darmowego koncertu w sieci? Za co skłonny jest zapłacić? W końcu… artysta też człowiek.

O wyzwaniach i szansach cyfryzacji, o możliwościach zarobkowania w sieci, czy narzędziach, które mogą temu służyć. O zmianach, które warto śledzić i artystach, którzy - choć nieświadomi, jak wszyscy - byli gotowi na kryzys. Konferencja o przyszłości artysty i menedżera. Tak Brzmi Miasto o przyszłości muzyki.

PRELEGENCI

TBM Konferencja 2020


Paweł Hordejuk

Paweł Hordejuk

Menedżer zespołu Happysad, pracował także m.in. z Indios Bravos, Lorein. Właściciel agencji artystyczno – koncertowej Mokre Buty. Menedżerem muzycznym jest od 2003 roku, jest pierwszym menedżerem zespołu Happysad od początku ich kariery (a niedawno zorganizował ich tysięczny koncert). Podczas trwania projektu Inkubator Paweł będzie skupiał się na głównych aspektach pracy menedżera. Opowie też o szczegółach pracy z zespołem i mediami.

Poznań


Daga Gregorowicz

Poznań

Daga Gregorowicz

Wokalistka, liderka i menedżerka folkowego zespołu Dagadana, z którym koncertowała i koncertuje na całym świecie – i nie ma tu odrobiny przesady. Dagadana odwiedziła Chiny, Koreę, Indonezję, Singapur, Malezję, Słowację, Argentynę, Czechy, Węgry, Bułgarię, Mołdawię, Ukrainę i prawdopodobnie, kiedy czytacie te słowa, do listy dołączyło już kilka innych krajów.Podczas trwania programu, Daga skupi się na ważnych aspektach zarządzania karierą i zespołem: na budowaniu bazy kontaktów, świadomym budowaniu publiczności i pozyskiwaniu fanów, doświadczeniach związanych z festiwalami typu showcase oraz na eksporcie własnej muzyki za granicę.

Kraków


Bartosz Stawiarz

Kraków

Bartosz Stawiarz

Bartosz Stawiarz przez 11 lat pracował jako menedżer muzyczny i animator kultury. Prowadzi indywidualne konsultacje dla muzyków i managerów muzycznych. W lutym 2020 roku założył firmę Glory of Story zajmującą się marketingiem narracyjnym. Jego klientami są firmy i organizacje pozarządowe z różnych branż. Przez 7 lat był menedżerem Wojtka Mazolewskiego i jego zespołów, z którymi odnosił sukcesy nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. W ciągu tego okresu zespoły Wojtka zdobyły dwie złote i jedną platynową płytę, zagrały ponad 500 koncertów w 32 krajach na 3 kontynentach, występując na prestiżowych festiwalach takich jak np. Tokyo Jazz Festival, Istanbul Jazz Festival, We Out Here – Gillesa Petersona, Przystanek Woodstock, Olsztyn Green Festival, Męskie Granie. Międzynarodowa edycja albumu „Polka”, wydana przez brytyjską wytwórnię Whirlwind Recordings znalazła się w zestawieniu 5 najlepszych płyt jazzowych 2018 roku prestiżowego amerykańskiego Downbeat Magazine. Bartosz był także pomysłodawcą i dyrektorem studenckiego Festiwalu Muzyki Bluesowej „Bluesroads” w Krakowie, który został uznany dwukrotnie przez fanów portalu bluesonline.pl za najlepszy festiwal bluesowy w Polsce. Doświadczenia Bartka sprawiają, że będzie mógł się z Wami podzielić nie tylko wiedzą łączącą realia polskiego rynku muzycznego ze światową perspektywą ale także wizją kreowania strategii marketingowej z innych branż.


Aly Gillani

Aly Gillani

Przedstawiciel Bandcamp, kwitnącej globalnej społeczności muzycznej, w której fani odkrywają nowych artystów, ściśle się z nimi łączą i bezpośrednio wynagradzają ich za ich pracę. Rola Aly polega na rozwijaniu rosnącej sieci wytwórni i artystów, którzy używają Bandcamp do łączenia się ze swoimi fanami, i zarządzaniu nią. Założyciel / A&R dla Worldwide Awards Label of the Year First Word Records. Pierwotnie promotor klubu, przez wiele lat prowadził nowatorskie wieczory klubowe Funky Mule i New Bohemia w Leeds. Uznanym DJ, regularnie występującym w wielu europejskich klubach i londyńskich stacjach radiowych Balamii i Worldwide FM.


Smolik

Smolik

jeden z najbardziej uznanych producentów muzycznych w Polsce, który oprócz pracy dla wielu artystów, wydaje również swoje autorskie płyty. Muzyka SMOLIKA to połączenie subtelnej elektroniki z bardzo przestrzennymi, akustycznymi brzmieniami. Produkuje też muzykę do filmów, spektakli teatralnych i telewizyjnych, kampanii i filmów reklamowych. Laureat między innymi Paszportu Polityki i Fryderyka za produkcję roku 2006 i 2009.


Daniel Kuśmierzak

Daniel Kuśmierzak

Kayaxowy A&R i koordynator projektu My Name Is New. Z branżą muzyczną związany od blisko 10 lat. Zanim rozpoczął współpracę z Kayax zajmował się m.in. organizacją spotkań autorskich z rodzimymi muzykami, opieką i rozwijaniem katalogu muzycznego największych polskich artystów oraz wytwórni, koordynacją działań biura prasowego festiwalu muzycznego, czy też współtworzeniem jednego z najstarszych i najbardziej opiniotwórczych portali muzycznych w Polsce.


Andras Bodrogi

Andras Bodrogi

Andras pracował w różnych obszarach branży muzycznej i medialnej (EMI Hungary, Music Export Hungary, WMMusicDistribution) gdzie zdobył doświadczenie w dziedzinie muzyki cyfrowej i komunikacji online. Obecnie jest specjalistą od YouTube w The State51 Conspiracy, londyńskiej firmie muzycznej, pomagając niezależnym wytwórniom i artystom w zarządzaniu prawami i zarabianiu na YouTube. Jest nauczycielem (JUMP Program), konsultantem zewnętrznym (Google Hungary), wykładowcą i trenerem programów edukacyjnych związanych z branżą muzyczną. Pisze i publikuje piosenki jako "BoZaN"


Agnieszka Obszańska

Agnieszka Obszańska

Teatrolog z wykształcenia, dziennikarka z wyboru. Przez lata związana z radiową "Trójką". Reporterka, która odwiedziła z mikrofonem prawie wszystkie kontynenty i autorka programów, m.in.: codziennego serwisu „Teren Kultura” o wydarzeniach kulturalnych w Polsce i na świecie oraz współtwórczyni audycji „Radiowy Dom Kultury”. Relacjonowała najważniejsze, nie tylko te największe festiwale i wydarzenia muzyczne w Polsce i poza nią. Dużo pracuje z dźwiękiem tworząc instalacje, słuchowiska i inne formy dźwiękowe bazujące na rejestrowanych samodzielnie dźwiękach terenowych. Aktualnie pracuje niezależnie na wielu frontach i zasila zespół tworzącego się RADIA 357.


Marcin Koćmierowski

Marcin Koćmierowski

Menadżer, Nocny Kochanek (do 2018 r.), obecnie Łydki Grubasa (od 2017 r.) i Transgresji (od 2020 r.). Zespoły objęte jego pieczą zyskały popularność w kraju i regularnie pojawiają się na największych polskich scenach. Od ponad 10 lat organizuje profesjonalne trasy koncertowe, plenery i festiwale. Specjalista od nowoczesnych kanałów komunikacji (social media, streamy, kanały video). Za największy sukces uważa zdobycie „Złotego Bączka” z Łydką Grubasa w roku 2019. Zdeterminowany do realizowania postawionych sobie celów.


Dino Lupelli

Dino Lupelli

Aktywny w branży muzycznej od 1990 roku, Dino Lupelli jest obecnie dyrektorem generalnym Music Innovation Hub, firmy powstałej w celu opracowania programów i projektów innowacji włoskiego przemysłu muzycznego. Dino koordynuje internacjonalizację i projekty szkoleniowe dla profesjonalistów i start-upów. Dyrektor Linecheck, głównej konferencji muzycznej we Włoszech, jest członkiem zarządu Jump - European Music Market Accelerator, Keychange - finansowanego przez UE programu na rzecz równości płci. Od 2015 roku jest członkiem-założycielem Włoskich Festiwali Muzycznych, krajowego stowarzyszenia na rzecz międzynarodowej promocji systemu włoskich festiwali i jest partnerem Artlab, krajowej platformy rozwoju włoskiego przemysłu kulturalnego.


Natalia Orkisz

Natalia Orkisz

Wiolonczelistka, wokalistka i songwriterka. Studiowała Wiedzę o Teatrze i Performatykę na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Reżyserię teatralną na Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Założycielka i managerka zespołu Box Anima (od 2015) i solowego projektu Namena Lala (od 2018). Reżyserowała teledyski, rozpisywała wnioski o dotacje, koordynowała gry miejskie, była sekretarką, barmanką, opiekunką do dzieci i oklejała butelki wina na hali produkcyjnej. Zorganizowała samodzielnie prawie miesięczną trasę Box Animy - która miała się rozpocząć w dniu, w którym covid zamknął Polskę. TLDR: niezależna muzyczka, jedna z Was. Absolwentka I edycji Inkubatora Tak Brzmi Miasto.


Georges Perot

Georges Perot

Od ponad dwóch dekad zaangażowany w różnych dziedzinach branży muzycznej (założyciel wydarzeń MESO, współzałożyciel Kosmos Radio 93.6, e-Terra Records i Van Dog Events). Wyprodukował dziesiątki wydarzeń specjalnych (programy telewizyjne, nagrody muzyczne, igrzyska olimpijskie) i brał udział w licznych europejskich projektach muzycznych (SYMANSIS, NIMPE, EURICCA, Europejskie Stowarzyszenie Muzyki Na żywo). Jest Krajowym Koordynatorem sieci organizatorów "MUSIC DAY", partnerem JUMP- European Music Market Accelerator (Creative Europe), Szefem ATHENS MUSIC WEEK i Prezesem Europejskiego Stowarzyszenia Dnia Muzyki. Od 2019 roku jest również koordynatorem projektu HEMI - Hub for the exchange of Music Innovation Music (Kreatywna Europa) dla Technopolis City w Atenach.


Jarek Szubrycht

Jarek Szubrycht

Dziennikarz „Gazety Wyborczej”. Redaktor naczelny i wydawca ś.p. „Gazety Magnetofonowej”, publikował również m.in. w „Polityce”, „Przekroju” i obu wcieleniach „Machiny”, prowadził portale T-Mobile Music i Red Bull Muzyka. Autor i tłumacz książek o tematyce muzycznej i biografii – m.in. Vadera, Slayera i Maryli Rodowicz. Członek rady programowej OFF Festival Katowice. Członek Rady Akademii Fonograficznej. Emerytowany wokalista metalowy, związany z grupą Lux Occulta.


Maja Łapuszyńska

Maja Łapuszyńska


Bartosz Rzepczyński

Bartosz Rzepczyński

Manager i agent koncertowy Karoliny Czarneckiej, booking i road manager Dezertera, okazjonalnie wydawca, przez wiele lat związany z Artgrupą. Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Ania Dąbrowska, Nosowska, Hey, Made In Poland, Mjut, Pogodno, Sorry Boys. Nieustannie coś pisze, ostatnio najczęściej na blogu ToZnaczy.Wordpress.com.


Małgorzata Kraszewska

Małgorzata Kraszewska

Pracuje w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Gdyni, gdzie odpowiada między innymi za projekty muzyczne. Animatorka kultury, autorka koncepcji cyklu spotkań pn. "Historia rock'n'rolla" prezentowanego w gdyńskim Konsulacie Kultury. Autorka wideoklipów zespołu Maximum Gulliver.


Agata Patoła

Agata Patoła

Ogarnia social media w agencji K2. Tworzy strategie komunikacji, kampanie reklamowe oraz prowadzi działania contentowe w oparciu o Facebooka, Instagrama, TikToka, Twittera, czy Spotify. Prowadzi szkolenia dedykowane dla firm oraz warsztaty i prelekcje na temat social mediów, digital marketingu i User Experience.


Krzysztof Bober

Krzysztof Bober

Menedżer kultury, producent, kurator, prezes zarządu Fundacji Plateaux. Od wielu lat zajmuje się pozyskiwaniem dotacji ze środków publicznych, jak też wsparciem finansowym projektów z innych źródeł dostępnych podmiotom przemysłów kultury. Współrealizuje kampanie sponsoringowe w Polsce, był odpowiedzialny m.in. za współpracę z Mecenasami Polskiej Prezydencji w Radzie UE. Prowadzi także firmę realizującą streamingi wydarzeń muzycznych oraz rejestrację video w przełomowej technologii wielokamerowego 360 VR (obraz sferyczny jakości 8K)


Maciej Zieliński

Maciej Zieliński

Kompozytor, aranżer i producent muzyczny. Zajmuje się zarówno muzyką filmową, współczesną, jak i rozrywkową. Jego pasją są też nowe technologie, a w szczególności technologia muzyczna. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie oraz Royal Academy of Music w Londynie. Szerokiej publiczności znany jest jako twórca muzyki do wielu filmowych hitów ostatnich lat, a także jako autor piosenek i aranżacji m.in. dla Kayah, Ani Dąbrowskiej, Desu). Jego utwory z kręgu muzyki współczesnej otrzymały 8 nagród w konkursach kompozytorskich i były wykonywane w ramach wielu festiwali w Polsce i na świecie, m.in.: na Warszawskiej Jesieni i ISCM World Music Days. Skomponował muzykę do ponad 20 filmów fabularnych, kilkuset reklam oraz wielu produkcji telewizyjnych, a także do 5 niezależnych filmów amerykańskich. Za muzykę filmową otrzymał „New Filmmakers LA Award” w Los Angeles, nominację do Crystal Pine Award na International Sound and Film Music Festival oraz 3 nominacje do Polskiej Nagrody Filmowej „Orły”. Był także nominowany do nagrody „Fryderyk” w kategorii „Kompozytor Roku”. Dotychczas ukazało się ponad 30 albumów z jego muzyką.


Andrzej Dąbrowski

Andrzej Dąbrowski

Twórca Independent Digital, lidera dystrybucji polskiej muzyki na świecie. Współpracuje z globalnymi serwisami streamingowymi, m.in.: Spotify, Apple Music, YouTube, Amazon, Tidal oraz z wytwórniami muzycznymi w Polsce i za granicą. Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Alians Niezależnych Producentów Muzycznych (ANPM) – będącego członkiem międzynarodowego muzycznego stowarzyszenia IMPALA.


Andrzej Sadowski

Andrzej Sadowski

Założyciel i prezydent Centrum im. Adama Smitha – Pierwszego Niezależnego Instytutu w Polsce (1989), jeden z założycieli Zespołu Badań nad Myślą Konserwatywną i Liberalną na Uniwersytecie Warszawskim (1984-1989) i Zespołu Studiów Ekonomicznych im. Adama Smitha (1986-1989). Współzałożyciel i członek zarządu Towarzystwa Gospodarczego w Warszawie (1986–1989). Współzałożyciel i członek zarządu Akcji Gospodarczej (1988-1989). Jeden z założycieli (1996) i członek Zarządu Transparency International Polska (do 2003). Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2009-2010). Członek Rady Naukowej Ośrodka Badań nad Przedsiębiorczością Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (2009-) W 2014 roku odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za propagowanie przedsiębiorczości. Ponownie członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2015-2020). Za działalność po Stanie Wojennym w 2020 otrzymał status byłego działacza opozycji antykomunistycznej.


Wojciech Ignatowski

Wojciech Ignatowski

Ekspert w dziedzinie cyfrowej dystrybucji audio i video oraz Certyfikowanym Partnerem YouTube. Specjalizuje się w zarządzaniu prawami autorskimi za pomocą narzędzia Content ID oraz w optymalizacji treści na YouTube. Od 2014 roku pracuje w firmach zajmujących się cyfrową dystrybucją treści audio i video. Swoją karierę rozpoczął w firmie Independent Digital, a od 2016 roku prowadzi swoją własną działalność i współpracuje z firmą ZPR Media. Obecnie działa mi.in z: Lemon Records, Radio ESKA, Polo TV, Super Express, Radio Vox, QBIK, Ronnie Ferrari, Czadoman, Borys LBD, MiłyPan, Alternaxx, Ewa Ekwa, Plus, Kauntynman. W przeszłości pracował również przy projektach związanych z działalnością m.in. takich podmiotów jak: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Wielkie Joł, Golec Uorkiestra, Step Records, U Know Me Records, Polskie Radio, Prosto Label, Green Star Music, Max Flo Rec, Urban City.


Tomek Lipiński

Tomek Lipiński

Wokalista, gitarzysta, kompozytor, autor piosenek. Urodził się w 1955 roku w Warszawie. Lider i współzałożyciel zespołów Tilt, Brygada Kryzys i Fotoness. W latach 1991–1993 pisał felietony dla „Tylko Rock". Produkował i prowadził programy muzyczne. Był dyrektorem marketingowym BMG Poland, współtwórcą i prezenterem kultowej Radiostacji, redaktorem naczelnym „Aktivista". Od 2017 roku zasiada w Prezydium Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Jest przewodniczącym Rady Fundacji Eksportu Muzyki Polskiej. Obecnie nagrywa i występuje jako Tomek Lipiński.


Marta Nizio

Marta Nizio

Agencja Artystyczna Bashesh powstała w roku 2008 jako kontynuacja dotychczasowych działań założycielki, która już od 2004 działała jako promotor. Przez 12 lat działalności Bashesh uczestniczyła w organizacji ponad 1500 wydarzeń kulturalnych. Specjalizuje się nie tylko w kompleksowej organizacji tras koncertowych czy bookingu ale również w szeroko rozumianym managemencie, w tym wielowymiarowej promocji artystów i ich twórczości. Z sukcesami prowadzi kariery multiplatynowych twórców takich jak m.in. Paluch, KęKę, Kali oraz Słoń. W 2019 roku nawiązały współpracę z utalentowaną polsko-nigeryjską wokalistką, kompozytorką i autorką tekstów Ifi Ude. Zajmują się również digitalizacją, synchronizacją i pozyskiwaniem partnerów komercyjnych. Prowadziła współpracę artystów z takimi markami jak m.in. Pepsi, Warner Music Poland, T-Mobile, Prosto, Step Records.


Jan Niebudek

Jan Niebudek

Z radiem związany od dekady. To czas spotkań, koncertów, muzycznej edukacji, ale przede wszystkim wielkiej przygody. Zamiana Trójki na Radio Nowy Świat była dla Jana prawdziwie nowym otwarciem: więcej muzyki, spotkań z artystami, ale też możliwość dzielenia się swoimi inspiracjami ze słuchaczami. Ofert zamiany tej pracy na inną nie przyjmie;)


Emma Swift

Emma Swift

Australijska songwriterka, obecnie mieszkająca w USA. Utalentowana piosenkarka zainspirowana Sandy Denny, Marianne Faithfull i mnóstwem zmarłych poetów, w sierpniu 2020 roku wydała doceniony przez krytyków „Blonde On The Tracks”, feministyczne wyobrażenie niektórych z jej ulubionych utworów Boba Dylana dla Tiny Ghost Records.


Kasia Gawęska

Kasia Gawęska

Swoją przygodę z muzyką zaczęła w wieku 16 lat, gdy poznała się ze swoim ukochanym zespołem Red Hot Chili Peppers, a basista Guns N' Roses osobiście powiedział jej, że powinna podążać w tym kierunku. Dwa lata później zdobyła pracę w redakcji muzycznej Onetu, gdzie przeprowadziła kilkaset wywiadów z największymi artystami na świecie – do dzisiaj słowa wielu z nich na temat jej wrażliwości i pasji pozostają dla niej najpiękniejszymi komplementami. W Sony Music Poland poznała ten świat od innej strony przekonując się, że social media to najlepszy sposób na dzielenie się z ludźmi swoimi dokonaniami. Na nowo przedstawi Wam Instagram – tak, żeby to nie on zaskakiwał Was, ale Wy jego!


Leszek Biolik

Leszek Biolik

Muzyk i producent muzyczny. Grał między innymi z Republiką, Obywatelem GC, Stanisławem Sojką, Maanamem, Robertem Gawlińskim, Elements. Produkował płyty, nagrywał i współpracował między innymi z Brodką, The Car is On Fire, Marcinem Rozynkiem, Małgorzatą Ostrowską, Fiolką, Misią Ff, T.Love, Justyną Steczkowską, Grzegorzem z Ciechowa, Magnificent Muttley, 8 Lat w Tybecie i innymi. Założyciel i współtwórca fundacji Otwarta Scena, zajmującej się nagrywaniem i promowaniem video sesji LIVE dla ciekawych młodych artystów. Do tej pory fundacja zrealizowała około 120 nagrań dla ponad 40 artystów. W Inkubatorze Leszek wesprze uczestników szczególnie w takich tematach, jak produkcja muzyczna i współpraca między zespołem, wytwórnią i producentem.


Andrew Apanov

Andrew Apanov

Założycielem Dotted Music, agencji marketingu cyfrowego dla marek muzycznych. Jest także twórcą platformy szkoleniowej i społecznościowej dla artystów o nazwie WeSpin oraz prowadzącym podcast Music Growth Talks, gdzie przeprowadza wywiady z gośćmi z różnych dziedzin branży muzycznej. Andrew jest w branży od ponad 17 lat, jako redaktor naczelny Ultimate Guitar, promotor wydarzeń na żywo, DJ drum & bass, konsultant, bloger i prelegent.


Wojtek Szumański

Wojtek Szumański

Kompozytor, gitarzysta oraz autor tekstów. Jest znany głównie ze swojej działalności w serwisie YouTube, gdzie umieszcza autorskie utwory. Piosenki Wojtka urzekają lekkością, ale także skłaniają do refleksji, pozwalają utożsamić się z nimi lub opowiadają chwytliwe historie z życia wzięte mniej lub bardziej. Bezpretensjonalność i szczerość to cechy Wojtka, które porwały setki tysięcy internautów, o czym świadczy ilość wyświetleń pod jego teledyskami. Wojtek prowadzi również cykliczną serię livestreamów na swoim kanale, tzw. "Koncerty w pokoju".


Maria Dudek

Maria Dudek

Od dwóch lat prężnie działa w wytwórni Kayax w dziale promocji i marketingu. Odpowiada za rozwój marketingowy projektu My Name Is New, projekty specjalne z udziałem debiutujących artystów oraz koncerty młodych muzyków. Od półtora roku działa również w organizacji i marketingu festiwalu Audioriver.


Mateusz Sarapata

Mateusz Sarapata

Perkusjonalista, pasjonat elektroniki, połowa duetu SARAPATA, wraz z bratem tworzy producencki kolektyw SARAPATA SOUND WORKERS, współtwórca zespołu SALK, nauczyciel w Szkole Muzyki Nowoczesnej PIANO LAB, współpracujący na stałe z Lor, Pauliną Przybysz i Wataha Drums. Ma na swoim koncie setki koncertów (m.in. na Openerze, Off Festivalu, Festiwalu Soundrive, małą trasę po Islandii, finał X-Factora i debiuty w Opolu).


Michał Sarapata

Michał Sarapata

Basista, producent muzyczny, autor muzyki teatralnej i filmowej. Razem z bratem tworzy kolektyw producencki Sarapata Sound Workers. Na codzień współpracuje z zespołem Lor, Arkiem Kłusowskim i Jakubem Żyteckim. Wywodzi się z zespołu SALK, który swego czasu sporo namieszał na rodzimej scenie alternatywnej. Jego konik to muzyka elektroniczna ze skandynawskim zacięciem.


Jeff Thompson

Jeff Thompson

Założona w 2008 roku Un-Convention to brytyjska globalna sieć muzyczna i agencja rozwoju. Poprzez wydarzenia, konferencje i projekty Un-Convention gromadzi tysiące artystów i profesjonalistów z branży, aby dzielić się wiedzą, nowymi pomysłami i doświadczeniem. Dzięki temu Jeff pomógł opracować szereg nowych i innowacyjnych podejść do budowania zrównoważonych karier i alternatywnych modeli dla przemysłu muzycznego. Rozszerzenie tej pracy obejmuje rozwój wielu spółdzielni muzycznych w Afryce, utworzenie sieci regionalnej sceny muzycznej z siedzibą w Wielkiej Brytanii i zainicjowanie rewolucyjnego modelu tournee w Wielkiej Brytanii o nazwie Off Axis. Prowadził także kilka niezależnych wytwórni płytowych w Manchesterze.


Jacek Szymkiewicz

Jacek Szymkiewicz

Założyciel zespołu POGODNO, połowa duetu BABU KRÓL, tekściarz (m.in. Nosowska, Brodka, Reni Jusis, Natalia Nykiel, Varius Manx), multiinstumentalista, kompozytor, twórca muzyki do spektakli teatralnych i filmów (m.in. "Dziady" reż. M. Zadara, Teatr Polski we Wrocławiu; "Jeż Jerzy", film na podstawie kultowego komiksu), performer. Autor książki "Grawer".


Marcin Kostaszuk

Marcin Kostaszuk

Zastępca dyrektora Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania, odpowiadający m.in. za współpracę z organizacjami pozarządowymi. Z wykształcenia prawnik, w latach 1993-2013 dziennikarz (szef działu kultury Głosu Wielkopolskiego w latach 2008-2013) krytyk muzyczny (publikacje w Głosie Wielkopolskim, Teraz Rocku, Machinie, Muzie i innych tytułach), , autor scenariusza wystawy stałej Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Współpomysłodawca wielu inicjatyw związanych z muzyką i kulturą, m.in. konkursu na najlepszą okładkę płytową „30/30”, festiwalu słowa w piosence „Frazy” oraz Poznańskiej Nagrody Literackiej.


Jake Beaumont-Nesbitt

Jake Beaumont-Nesbitt

Dyrektor International Music Managers Forum (IMMF), organizacji skupiającej stowarzyszenia przedstawicieli artystów z 24 krajów. Reprezentuje menedżerów i artystów, dla których pracują, aby stworzyć lepsze warunki handlowe dla twórców poprzez tworzenie sieci kontaktów, udostępnianie i dyskusje. Jake pracuje również jako specjalista praw autorskich do muzyki. Ponadto zarządza kompozytorem Peterem Gregsonem i zespołami Go Back To The Zoo i Magistrates.


Łukasz Lembas

Łukasz Lembas

Z wykształcenia politolog, z zawodu specjalista w dziedzinie komunikacji w Krakowskim Biurze Festiwalowym. Jest odpowiedzialny za komunikację muzycznych festiwali i wydarzeń o tak różnorodnym charakterze, jak Sacrum Profanum, Opera Rara, Misteria Paschalia czy Wianki w Krakowie. Swoje doświadczenie w komunikacji budował współpracując z takimi markami jak OFF Festival, TIDAL czy ZPAV. Prywatnie fatalista, operator gitary basowej, wielbiciel Nowej Huty, właściciel czarnego kota oraz entuzjasta swojej córki.


Maria Chełkowska-Zacharewicz

Maria Chełkowska-Zacharewicz

Psycholog muzyki łącząca muzyczne doświadczenie z psychologicznym powołaniem. Od ponad 10 lat prowadzi zajęcia na wyższych uczelniach oraz szkolenia i warsztaty korzystając z wiedzy opartej na badaniach naukowych. W ramach projektu Strefa Harmonii wspiera muzyków na różnych etapach kariery poprzez spotkania indywidualne, warsztaty stacjonarne i online. Swoje metody pracy opiera na treningu akceptacji i zaangażowania, a jej celem jest towarzyszenie klientom w rozwijaniu elastyczności oraz odporności psychologicznej. Efekty jej pracy naukowej i popularnonaukowej można przeczytać w książce "Psychologia muzyki", tekstach naukowych i popularnonaukowych oraz na blogu www.psychologiamuzyki.pl.


Jakub Lewicki

Jakub Lewicki

Jakub Lewicki aka Ignacy Woland, tubista Hańby!, punkowo-folkowej orkiestry od ponad siedmiu lat objeżdżającej Polskę, Europę, a czasem nawet inne kontynenty. Laureat Paszportu Polityki i Fryderyka. W zespole odpowiedzialny na kwestie dęte blaszane, tekstowo-naukowe, tour menedżerskie, księgowe, prawne, copywriterskie i social mediowe. Współtworzy koncertowy skład Czereśni, a w wolnym czasie pracuje w korpo.


Robert Gajewski

Robert Gajewski

Menedżer i praktyk, który ma za sobą realizację około tysiąca przedsięwzięć kulturalnych. Od czasu studiów jest związany z Fundacją Na Rzecz Studentów i Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego Universitatis Varsoviensis, na rzecz której działa jako menedżer i producent wydarzeń kulturalnych m.in. w warszawskich klubach Hybrydy, Palladium, Proxima. Jest również dziennikarzem muzycznym, od roku 2005 związanym z warszawskim radiem Kampus. Inicjator i pomysłodawca Festiwalu "Warszawa Brzmi Ciężko" w latach 2011-2013. Często zapraszany w roli eksperta lub członka Jury w przeglądach muzycznych (np Stage4You, Dzielnica Brzmi Dobrze itp). Od 2013 roku związany z wytwórnią płytową Kayax. Współpracuje z takimi artystami jak: Smolik, Skubas, Miro Kępiński, Kev Fox. Prywatnie wokalista zespołu Carnal. Członek Rady IGMAP - Izby Gospodarczej Managerów Artystów Polskich


Marcin Woźniak

Marcin Woźniak

CEO Art Synergy, współwłaściciel, członek Rady Nadzorczej Phinance S.A., największej niezależnej firmy doradztwa finansowego w Polsce. Mimo 16 lat w branży finansowej nie przestał być idealistą, wierzy w synergię jako optymalną strategię w biznesie. Z miłości do muzyki stworzył Art Synergy - startup, który uprości booking oraz zwiększy frekwencję na koncertach.


Władek Foltyński

Władek Foltyński

Muzyk, autor, edukator. Przez blisko dwa lata współtworzył programy edukacyjne dla muzyków i menedżerów w Tak Brzmi Miasto. Ma za sobą dekadę pracy dla największych marek na rynku polskim w branży reklamowej (z przystankami na studia filologiczne, kurs trenerski i psychologię w biznesie) oraz 10 lat poznawania branży muzycznej z perspektywy aktywnie koncertującego muzyka. Twórca bloga Muzyk 2.0, promującego ideę nowej branży muzycznej i wspierającego rozwój artystów, którzy sami zarządzają swoją karierą. Dzięki multidyscyplinarnemu podejściu, oferuje muzykom unikalną perspektywę, która łączy wiedzę z rynku muzycznego, antropologii, psychologii i teorii języka z biznesowym, praktycznym doświadczeniem.


Olena Prokhorets

Olena Prokhorets

Muzyk, muzykolog. Product manager międzynarodowego startupu pomelody, który został uznany za jedną z najbardziej innowacyjnych firm Unii Europejskiej. Więcej niż 14 lat pracuje w edukacji w branżach sztuki muzycznej oraz media i komunikacji. Współpracownik Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Technooptymistka. Pracowała w Chinach w placówkach education-manufacturer affiliated to Shanghai International Studies University, gdzie przekonała się, że technologie w dobrych rękach potrafią zmienić edukację i świat na lepiej. Sporą część jej zainteresowań naukowych i zawodowych stanowi neuromuzykologiczny aspekt odbioru treści muzycznych. W wolnej chwili zajmuje się audio-brandingiem, studiuje Machine Learning i język chiński.


Mikołaj Kubicki

Mikołaj Kubicki

Raper i trębacz. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracował z takimi wykonawcami jak: Voo Voo, Andrzej Piaseczny, Seweryn Krajewski czy Sarsa . Zachód - to trzeci i najbardziej przełomowy album projektu "Meek, Oh Why?". Futurystyczne synthowe brzmienie w połączeniu z intrygującą liryką i wyjątkową lekkością wokalną Mikołaja składa się na hipnotyczną całość, która w naszym odczuciu odkrywa nowe oblicze muzyki balansującej między hiphopem, a popem alternatywnym.


Łukasz Orbitowski

Łukasz Orbitowski

Pisarz, autor powieści "Inna dusza" i "Kult". Dawniej autor programów telewizyjnych, teraz robi podcast o metalu dla Audioteki. Dawniej pisywał do zinów i stał na bramce podczas podziemnych, krakowskich koncertów. Zbiera winyle i nieustannie zapuszcza włosy.


Anna Galiczak

Anna Galiczak

Jedni mówią o niej "wieczna optymistka", inni nazywają "kobietą muzyki". Anna Galiczak od 6 lat pracuje w Kayax'ie, gdzie swoim doświadczeniem wspiera gwiazdy polskiej sceny muzycznej. Pracowała z takimi artystami jak: Kroki, Bownik, Paulina Przybysz, a dzisiaj można ją spotkać u boku Krzyśka Zalewskiego, promuje też młodych wykonawców jak Arek Kłusowski. Kobieta w wiecznej trasie i podróży. Po godzinach można ją spotkać w Warszawie, gdzie zawsze czeka na nią jej kot Skrzat.


Jacek Jagłowski

Jacek Jagłowski

Wieloletni prezes wytwórni muzycznych: Warner Music Polska, Sony Music Polska dyrektor marketingu Universal Music Polska, założyciel niezależnej wytwórni QL Music – manager gwiazd, specjalista polskiego i zagranicznego rynku muzycznego. Twórca takich sukcesów jak m.in.: płyta Upojenie Pata Matheny’ego i Anny Marii Jopek, która sprzedała się w nakładzie ponad 120 tys. egzemplarzy, czy powrót na rynek wydawniczy zespołu Hey. Na swoim koncie ma także pracę managerską oraz wykreowanie młodych artystów, tj.: Moniki Brodki, Łukasza Zagrobelnego, zespołu Pectus, czy ostatnio Patryk Skoczyński, Wolska i Lanberry. Członek Zarządu Związku Producentów Audio Video.

kraków


Michał Wójcik

kraków

Michał Wójcik

CEO/założyciel fundacji Krakowska Scena Muzyczna - organizacji integrującej oraz promującej krakowskie zespoły i kluby. Na przestrzeni lat fundacja organizowała koncerty, wymiany międzynarodowe, warsztaty, spotkania, wydawała płyty, wideo, prowadziła stronę internetową oraz program edukacyjny na uniwersystecie Jagiellońskim. Głównym projektem fundacji jest Tak Brzmi Miasto - konferencja i festiwal showcase'owy, rozszerzony w 2019 o całoroczny program Tak Brzmi Miasto Inkubator, odbywający się w 7 miastach w Polsce. Prywatnie, Michał jest menedżerem i liderem trio Cinemon, w którym odpowiedzialny jest za przysłowiowe "wszystko" - od kompozycji, grania, śpiewania, poprzez produkcję, miks, booking, promocję i wydawanie płyt. I oczywiście również streaming live.


Justyna Milkiewicz

Justyna Milkiewicz

Z wykształcenia skrzypaczka. Absolwentka UMFC w Warszawie oraz studiów podyplomowych na SGH w Warszawie – kierunek Manager Kultury. Studiowała również w Royal Academy of Music w Londynie. Od 2015 roku prowadzi własną agencję Formusic Management, która zajmuje się kompleksową opieką nad artystami (m. in. Marika, Kari, Kasia Lins, Linia Nocna, Spinache, Fair Play Quartet.) Od niedawna współpracuje z agencją Revolume będąc agentką bookingową Margaret.

DELEGACI

TBM Konferencja 2020


Ira Lobanok

Ira Lobanok

Muzyk, producentka, multi-instrumentalistka w elektronicznym zespole Krapka:KOMA. Nauczycielka Ableton Live w Vedel School, założycielka i liderka sekrentych koncertów Sofar Sounds we Lwowie. Ukończyła kierunek Commercial Music Perfomance na Uniwersytecie Westminster w Londynie prowadzony przez topowych brytyjskich specjalistów branży muzycznej.


Filip Košťálek

Filip Košťálek

Odpowiedzialny za booking i program Colours of Ostrava - największego, międzynarodowego festiwalu muzycznego w Czechach. Współpracuje również z Coulours Production przy innych projektach, takich jak Czech Music Crossroads (międzynarodowa konferencja i festiwal showcase'owy) czy Festival v ulicích (Festiwal na ulicach) - interdyscyplinarny festiwal uliczny w przestrzeni publicznej tworzony na zasadach Non profit.


Ula Nowak

Ula Nowak

Producentka, dziennikarka, kuratorka muzyczna Sceny MOS w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrze Łaźnia Nowa, członkini programowa i współzałożycielka Pannonica Festival. Właścicielka agencji koncertowej Mosaic Beats, zajmującej się produkcją butikowych wydarzeń muzycznych. Wśród instytucji partnerskich, z którymi również pracowała w ostatnich latach są min. OFF Festival, Polskie Radio, Instytut Adama Mickiewicza, Music Export Poland czy węgierskie Hangveto.


Tamara Kamińska

Tamara Kamińska

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego Katowicach, gdzie uzyskała tytuł magistra filozofii, a także podyplomowo na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach - menedżera kultury. Od 2012 roku pracowała w Katowice Miasto Ogrodów - Instytucji Kultury im. K. Bochenek) , gdzie pełniła funkcję Wicedyrektorki odpowiedzialnej za program merytoryczny instytucji oraz współpracę z partnerami krajowymi i zagranicznymi. Twórczyni nowatorskiego programu wsparcia dla organizacji pozarządowych, który otworzył nowe możliwości współpracy pomiędzy sektorami publicznym i prywatnym. Razem z zespołem, który powołała w 2015 i którego była liderem napisała aplikację do Sieci Miast kreatywnych UNESCO, dzięki czemu od grudnia 2015 roku Katowice zostały włączone w tę sieć w dziedzinie muzyki. Była także odpowiedzialna za wdrożenie i realizację całego programu 'Katowice - Miasto Muzyki"", którego podwaliny zostały zawarte w tej właśnie aplikacji. W latach 2015–2016 pracowała nad raportem ""Polityka rozwoju sektora muzycznego w Katowicach. Jak zbudować prężną, zrównoważoną i dobrze prosperującą branżę muzyczną"" dla Katowic. Autorka zwycięskiej aplikacji o WOMEX'17 - festiwal i targi muzyki świata. Była także odpowiedzialna za realizację tego wydarzenia w Katowicach. Z ramienia Katowic odpowiedzialna za przygotowanie aplikacji o roczny kongres sieci Miast Kreatywnych w roku 2018, a także jego przygotowanie i realizację. Począwszy od stycznia 2018 roku pełni funkcję przewodniczącej subsieci muzycznej w ramach struktur UCCN. W październiku 2018 objęła stanowisko Wicedyrektor, a we wrześniu 2019 Dyrektor Biura Music Export Poland. Od stycznia 2019 pełni także funkcję niezależnego eksperta Narodowej Komisji UNESCO w Polsce do spraw miast kreatywnych."


Małgorzata Płysa

Małgorzata Płysa

Dyrektorka wykonawcza i kuratorka krakowskiego festiwalu muzyki elektronicznej i eksperymentalnej Unsound, którego edycje odbywają się również w Adelajdzie, Nowym Jorku, Toronto, Londynie i wielu innych miejscach na świecie. Festiwal znany jest z interdyscyplinarnego działania i zamawiania nowych prac artystycznych. Jest również współdyrektorką agencji kreatywnej Unsound Productions, w ramach której zajmuje się managementem artystek (jak Jlin), reprezentacją projektów specjalnych, jak i tworzeniem nowych zamówień artystycznych i wydarzeń. Działalność festiwalową organizuje będąc również prezeską krakowskiej Fundacji Tone - Muzyka i Nowe Formy Sztuki, będącej również częścią platform i sieci kontaktów, jak ICAS, SHAPE, czy We Are Europe. Od roku 2020 jest również współdyrektorką artystyczną warszawskiego interdyscyplinarnego festiwalu Ephemera. W swojej pracy skupia się na poszukiwaniu innowacyjnych form wypowiedzi artystycznej - przede wszystkim w sztuce dźwięku, muzyce i sztuce współczesnej oraz tworzeniu nowych form współpracy pomiędzy twórcami i twórczyniami, poprawie edukacji kulturalnej oraz międzynarodowej wymianie idei i doświadczeń wpływającej na poszerzenie różnorodności intersekcjonalnej w kulturze. Interesuje się zjawiskiem synestezji i ma swoją linię perfum inspirowaną dźwiękiem – Ephemera.


Gabi Drzewiecka

Gabi Drzewiecka

Dziennikarz muzyczny, członek Akademii Fonograficznej, dołączyła również do grona wykładowców Akademii Menedżerów Muzycznych. Pracę w mediach zaczęła 11 lat temu od 4fun tv, po drodze było Radio Roxy, 6 lat w Chillizet. Obecnie przeprowadza wywiady z artystami dla Dzień Dobry TVN, ma swój video podcast „Gabinet Dźwięku” na Tidalu, okazjonalnie współpracuje też z cgm.pl.


Jan Król

Jan Król

Od dekady związany z radiem. Członek redakcji muzycznej RMF FM, odpowiedzialny za RMFon.pl. Wcześniej układał muzykę w krakowskiej Radiofonii i prowadził audycję Scena Rozmaitości. Przeprowadził kilkadziesiąt wywiadów i relacji z wydarzeń muzycznych. Pisał dla portali muzycznych, był głosem gali MediaTory. Lektor i DJ. Z wykształcenia hungarysta. Fan papryki, trip-hopu i Moniki Bellucci.


Marek Hojda

Marek Hojda

Dyrektor Music Export Poland, kompozytor muzyki jazzowej, popowej i rockowej, aranżer, wokalista oraz producent muzyczny. Absolwent Wydziału Jazzu na Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie wokalnej oraz aranżacji i kompozycji. Grał na instrumentach klawiszowych w takich zespołach jak: De Mono, Emigranci, Surzyn Band. Jako aranżer i producent współpracował z Izą Trojanowską, Majka Jeżowską, Robertem Chojnackim, grupą VOX. Prowadzi własne studio nagraniowe Homar Music w którym nagrywali tacy artyści jak J. Steczkowska, M.Sadowska, M.Lewczuk, A.Lipnicka, R.Brzozowski, Sarsa, Doda. Organizator międzynarodowych songwritings camps.


Anna Jaśkielewicz

Anna Jaśkielewicz

Specjalista ds. marketingu w Związku Producentów Audio Video ZPAV z którym związana jest od 2006r., współorganizatorka konferencji edukacyjnej podczas wydarzenia Fryderyk Festiwal 2019/2020, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Nauk Ekonomicznych oraz Studiów podyplomowych w zakresie nowoczesnej promocji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


Karolina Filarczyk

Karolina Filarczyk

Z portalem Muzykoholicy związana od 4 lat jako redaktor i fotograf, a od pół roku na stanowisku redaktor naczelnej. W 2017/2018 roku jurorka II edycji New York Festiwal. Poprzez portal stara się wyławiać i promować młodych – gniewnych polskiej sceny muzycznej. Doskonałym narzędziem do tego jest cykl „Nowe Twarze”, który oddaje ducha misji portalu. Muzykoholicy nowych na scenie otaczają dobrym słowem, a także patronatami medialnymi. Ostatnio pod nasze skrzydła weszli m.in. ZAGI, Lekko Pijani, The Suits, Rasm Almashan, czy grupa Mgły.


Mary Zimny

Mary Zimny

Dziennikarka muzyczna z powołania. Choć nie studiowała dziennikarstwa – ukończyła historię i kulturę współczesną na UJ-cie – zajmuje się nim od czasów studenckich. Od 2012 roku związana z redakcją magazynu JazzPRESS. O jazzie pisze również dla Jazz Forum. Publikowała także m.in. w: Gazecie Magnetofonowej, Ruchu Muzycznym, Magazynie Lizard. Z radiem związana od 2018 roku, kiedy zaczęła prowadzić autorską audycję o jazzie i muzyce improwizowanej w Off Radiu Kraków („Zimna płyta”). Od października 2020 związana z Redakcją Krakowską RadioJAZZ.FM. Pracowała w różnych instytucjach kultury zajmując się promocją, m.in. w Operze Krakowskiej czy Centrum Kultury "Dworek Białoprądnicki". W 2020 roku współtworzyła biuro prasowe Festiwalu Jazz Juniors. Również w 2020 roku na zaproszenie Instytutu Polskiego w Rzymie uczestniczyła w panelu poświęconym polskiej scenie jazzowej, który odbywał się w ramach Ancona Jazz Festival.


Dartsya Tarkovska

Dartsya Tarkovska

Założycielka muzycznej agencji konsultingowej Soundbuzz i współzałożycielka Music Export Ukraine. Soundbuzz to pierwsza agencja konsultingowa skoncentrowana na rozwoju niezależnej sceny muzycznej w krajach Europy Wschodniej. Najnowszym projektem są badania nad ukraińskim rynkiem muzycznym. Music Export Ukraine to niezależna inicjatywa wspomagająca początkujących artystów ukraińskich w nawiązywaniu kontaktów, promocji oraz rozwoju kariery na międzynarodowym szczeblu. Głównymi aktywnościami MEU są wsparcie artystów, współprace międzysektorowe, międzynarodowe programy wymiany, wydarzenia edukacyjne oraz kijowska MCU - jedyna zorientowana na export konferencja i festiwal showcase'owy na Ukrainie.


Przemek Kubajewski

Przemek Kubajewski

Dyrektor Akademii Menedżerów Muzycznych, specjalista ds. PR, marketingu i social media. Absolwent filologii polskiej, od dekady aktywny w branży muzycznej. Panelista i wykładowca podczas m. in. Europejskich Targów Muzycznych Co jest Grane, konferencji Audioriver, Music Export Conference, konferencji Muzyka a Biznes Warszawie. Prowadził wykłady dotyczące marketingu w branży muzycznej na Uniwersytecie Śląskim, Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jest gospodarzem cyklicznych rozmów o branży muzycznej w katowickim Mieście Ogrodów.


Anca Lupes

Anca Lupes

Anca Lupes jest jednym z najbardziej doświadczonych specjalistów w rumuńskim biznesie muzycznym. W trakcie swojej kariery pracowała w prawie wszystkich dziedzinach tej branży: w mediach (prasa, radio, telewizja), przy organizacji koncertów, w wytwórniach płytowych, wydawnictwach muzycznych, zajmowała się menedżmentem i bookingiem. W 2006 roku rozpoczęła nauczanie biznesu muzycznego w Rumunii. W 2009 roku została pierwszą rumuńską profesjonalistką z branży muzycznej, która ukończyła Master in Music Business Programe z Berkelee College of Music (Boston, USA). W 2016 roku zaczęła organizować Mastering The Music Business - pierwszą w Rumunii konferencję muzyczną.


Carina Sava

Carina Sava

Założycielka i Menedżerka artystów w Watermelon Agency. Profesjonalistka w branży muzycznej z ponad 12-letnim doświadczeniem w zarządzaniu artystami, bookingu, współpracy z markami, marketingu muzycznym i komunikacji. Z tytułem magistra zarządzania artystami w Berklee College of Music, jest współzałożycielką i wiceprezesem Stowarzyszenia RAW Music oraz kierownikiem programu konferencji i festiwalu showcase'owego Mastering the Music Business, wiodącej muzycznej imprezie biznesowej w Rumunii. Carina jest także założycielką i przewodniczącą stowarzyszenia Women in Music Romania.


Marcin Bąkiewicz

Marcin Bąkiewicz

Dyrektor muzyczny Antyradia, współpracownik magazynu Teraz Rock. Zajmuje się muzyką całe zawodowe życie, od ponad 20 lat. Doświadczenie zbierał w stacjach radiowych, telewizjach muzycznych, gazetach muzycznych, portalach internetowych i branży e-commerce. Zajmował się również fotografią koncertową. Jest członkiem Akademii Fonograficznej i absolwentem Stosunków Międzynarodowych na Wydziale Prawa i Administracji UAM. Więcej informacji, również o pozaradiowej działalności Marcina, można znaleźć tutaj: www.marcinbakiewicz.pl


Żenia Ivanova

Żenia Ivanova

Senior Digital Marketing Manager w firmie Independent Digital. Odpowiada za promocję niezależnych artystów w serwisach cyfrowych, takich jak Spotify, Apple Music, Tidal, TikTok, i wiele innych. W trakcie swojej pięcioletniej pracy w Independent Digital, przeprowadziła kampanie marketingowe dla artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, skupiając się w działaniu głównie na możliwościach eksportowych. Wcześniej pracowała jako PR Manager i Label Manager. W ostatnich latach Ievgeniia wzięła udział w wielu konferencjach branżowych, między innymi w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji, dzięki czemu ma najświeższą wiedzę na temat dostępnych narzędzi marketingowych. Obecnie skupia się na przekazywaniu artystom i specjalistom muzycznym wiedzy z zakresu sprzedaży, marketingu i dystrybucji cyfrowej.


Agata Szostak

Agata Szostak

Menadżer kultury. Od ponad 12 lat w branży koncertowej, jako manager składów folkowo-poetyckich, ale często i po drugiej stronie jako organizator. Za nią ponad 600 wydarzeń na terenie całego kraju. Od kameralnych koncertów, po przystanek Woodstock . Ma na koncie długoletnią współpracę z Robertem Kasprzyckim, formacją Sokół Orchestra, ale i niszowymi folkowo-jazzowymi kapelami z Beskidu Żywieckiego (Besquidians, Skład Niearchaiczny), jak i znakomitymi śpiewającymi autorami z młodego pokolenia (Kuba Blokesz, Łukasz Jemioła, Hanka Wójciak). W lutym 2020 rozpoczęła również pracę jako specjalista ds. promocji w Myślenickim Ośrodku Kultury i Sportu. Po godzinach łazi po górach, najlepiej dzikich, dlatego uwielbia Bałkany.


Bartek Pojasek

Bartek Pojasek

Współpracuje z muzykami z całego świata. Zorganizował kilkadziesiąt tras koncertowych w Europie i USA, łącznie prawie 1000 koncertów. Współorganizator cyklu koncertów miejskich "Na falach" w 2019 r. Współorganizował trasę koncertową duetu Jim and Sam z Los Angeles, z której powstał film dokumentalny "After So Many Days" - wielokrotnie nagradzany na festiwalach filmowych w Ameryce.


Cyprian Buś

Cyprian Buś

Od dwunastu lat regularnie zajmuje się organizacją koncertów na terenie całej Polski współpracując z polskimi i zagranicznymi gwiazdami muzyki współczesnej (w sumie ponad 500 zrealizowanych widowisk). Od 2011 prezes i założyciel fundacji Front Row Heroes, która na swoim koncie ma zwycięstwo w konkursie Young Creative Entrepreneur Music 2011, organizowanego przez British Council i nagrodę Aktivist Nocne Marki w kategorii Agencja Roku 2011. Menadżer muzyczny w klubach Forty Kleparz (2009/2010), Piękny Pies 2010/13) i Klub RE (od 2016 do teraz), promotor wydarzeń muzycznych w klubach Betel, Cafe Kulturalna, Powiększenie, Pogłos, Rozrywki 3, Szpitalna 1. Od 10 lat, co roku, jest głównym organizatorem i twórcą programu Green ZOO Festival.


Wojtek Kułaga

Wojtek Kułaga

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Dziennikarz muzyczny, współpracujący od roku z największą polską firmą fonograficzną Universal Music Polska. Uzyskał certyfikat w największej francuskiej gazecie – dzienniku „Ouest France”. W latach 2017-2020 dziennikarz i specjalista ds. PR i kontaktów z mediami na jednym z pierwszych portali kulturalnych w polskim Internecie – Wywrota.pl. Obecnie współpracuje z PMMI (Polish Modern Music Institute). Wokalista, muzyk oraz autor tekstów. Uczestnik The Voice of Poland.


Bartek Chaciński

Bartek Chaciński

Redaktor działu kultury tygodnika „Polityka”, dziennikarz muzyczny, członek Rady Języka Polskiego. Współpracuje z radiową Dwójką, prowadzi blog muzyczny Polifonia, a ostatnio związany z nim podcast. Stale pisuje też o nowym języku. Opublikował m.in. serię „Słowników najmłodszej polszczyzny” (Znak) oraz książkę „Wyż nisz” o tym, gdzie się podziały subkultury młodzieżowe.


Anna Prokopczuk

Anna Prokopczuk

Altowiolistka, wokalistka, tour manager i manager w firmie ART2Music, studentka muzykoterapii. Pracuje z zespołami takimi jak Waglewski Fisz Emade, VooVoo. W branży muzycznej od 15 lat.


Maciek Karbowski

Maciek Karbowski

Muzyk znany przede wszystkim z zespołu Tides From Nebula, ale również wspólwłaściciel studia nagraniowego Nebula Studio, producent muzyczny i realizator. Od tego roku jednocześnie prowadzący kanał na YouTube o tematyce nagraniowo-muzycznej.


Maciej Poliński

Maciej Poliński

Manager zespołu Mikromusic. Producent koncertów klubowych oraz koordynator ogólnopolskich plenerowych tras koncertowych. Współpracował m.in. z Natalią Przybysz, Tymonem Tymańskim, Kasią Lins. Od 2014 r związany z łódzkim Klubem Wytwórnia, gdzie obecnie odpowiedzialny jest za koordynację koncertów. Production manager podczas International Jazz Platform oraz Letniej Akademii Jazzu.


Jakub Kasperski

Jakub Kasperski

Muzykolog i nauczyciel akademicki w Instytucie Muzykologii UAM w Poznaniu. W latach 2004/2005 studiował na paryskiej Sorbonie. W 2012 r. doktoryzował się na podstawie pracy „Muzyka popularna jako przedmiot badań muzykologii". Od tego czasu specjalizuje się w badaniach muzyki popularnej, wykładając jej historię na rodzimej uczelni. Autor popularnonaukowej „Historii muzyki popularnej" - pierwszej próby całościowego ujęcia tego zjawiska przez polskiego autora. Brał udział w wielu krajowych i zagranicznych konferencjach (m.in. W. Brytania, Niemcy, Francja, Republika Czeska, Finlandia, Hiszpania). Od 2009 r. jest członkiem IASMP – International Association for the Study of Popular Music. Od wielu lat współpracuje też z Filharmonią Poznańską, a także z poznańskim środowiskiem kompozytorskim (m.in. z festiwalem Poznańska Wiosna Muzyczna) w roli konferansjera i komentatora koncertów.


Weronika Szymańska

Weronika Szymańska

Dziennikarka muzyczna od 1,5 roku związana z redakcją portali Rytmy.pl oraz muno.pl. Współprowadząca audycję "Setlista" w studenckim Radiu Meteor. Wcześniej współpracowała z redakcjami All About Music oraz Muzykoholicy. W tym co robi najbardziej uwielbia odkrywanie młodych talentów, czemu poświęca wiele uwagi. Z życiowego powołania - ogromna fanka muzyki, która nie wyobraża sobie siebie w innym miejscu, niż właśnie przy niej.


Dariusz Baran

Dariusz Baran

Wykładowca akademicki (Krakowska Akademia AFM), politolog zajmujący się głównie mediami; w połączeniu z zamiłowaniem do muzyki i popkultury przekłada się to na badania nad polską prasą muzyczną i muzycznym dziennikarstwem (oprócz artykułów m.in. tom „Dziennikarstwo i media muzyczne a polityka"). Jeden z organizatorów szczecińskiej konferencji „Media-Dziennikarstwo-Muzyka". Publikował w krakowskim kwartalniku kulturalno-naukowym „Splot", a także na portalach independent.pl i apop.pl, dla których pisał artykuły, recenzje, czy sprawozdania z koncertów i festiwali. W wolnych chwilach dzieli się słowem o muzyce we własnym serwisie muzobar.pl. Współpracuje z Fundacją PMMI (The Polish Modern Music Institute). „Zbieracz" płyt muzycznych i starych czasopism muzycznych.


Maciek Madejski

Maciek Madejski

Dziennikarz Radia Afera Poznań i promotor koncertowy, organizujący w ramach agencji SIDEWAYS polskie trasy dla zespołów rockowych, alternatywnych i jazzowych z różnych stron świata: Hammond Grooves (Brazylia), The Blind Suns (Francja), Vera Jonas (Węgry), Dos Floris (UK) i wiele innych, booker grup The Fruitcakes, Rat Kru i BiFF, propagator muzyki nietuzinkowej; DJ; wywrotowiec i PRowiec; stały współpracownik europejskich biur eksportu muzyki, wieczny turysta i zawsze zdalnie online.

Program konferencji

Na program składa się ok. 30 aktywności - paneli dyskusyjnych, warsztatów, wykładów, spotkań, konsultacji. W trakcie edycji 2020 większość spotkań odbędzie się on-line. Zapoznaj się z programem poniżej.

11

listopada

Digital od A do Z (camp)

Rzeczywistość roku 2020 zmusiła ostatnich zatwardziałych antyfanów sieci i technologii do wskoczenia w digital obiema nogami. Jeśli nie ma Cię w sieci - nie istniejesz - dziś jest to prawdziwsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ale co to właściwie oznacza "być w sieci" i jak być w niej "dobrze"?

Warsztat ten to przegląd dostępnych narzędzi oraz omówieniem ich specyfiki. Opowie o nich Grzegorz Borowiecki.

Start godz. 10:00
Koniec godz. 11:30
Kraków
11

listopada

Digital od A do Z: Facebook (camp)

Zdecydowana większość z nas używa Facebooka na co dzień, zarówno prywatnie, jak i w celu promocji swojego zespołu. Czy wykorzystujemy wszystkie możliwości, które daje ten najpopularniejszy portal społecznościowy? Co, jak i kiedy publikować, aby docierać do nowych fanów? Jakich błędów unikać? O meandrach korzystania z fejsa opowie Łukasz Lembas (Krakowskie Biuro Festiwalowe).

Start godz. 11:45
Koniec godz. 13:15
Kraków
11

listopada

Digital od A do Z: TikTok (camp)

TikTok nadal traktowany jest pobłażliwie, jako zabawna aplikacja dla nastolatków. Jednak przez nasze zniechęcenie omija nas szansa na zdobycie zasięgów. Co na TikToku oznacza podkład muzyczny, playback i czy muzyka "na żywo" ma tutaj szansę? Jak działa algorytm i ... w ogóle jak publikować tam treści?

Na te i inne pytania odpowie Agata Patoła

Start godz. 14:30
Koniec godz. 16:00
Kraków
11

listopada

Digital od A do Z: Bandcamp (camp)

Bandcamp pozwala w prosty i skuteczny sposób pokazywać swoją twórczość i, co niezwykle ważne w pandemii, sprzedawać - zarówno w wersji cyfrowej, jak i fizycznej. Wygląda też na to, że jako jedna z nielicznych platform została stworzona przede wszystkim dla muzyków, z myślą o tym, aby to oni zarabiali na swojej muzyce. O tym jak korzystać z oferowanych przez Bandcamp możliwości opowie Aly Gillani z Bandcamp.

Warsztat w języku angielskim.

Start godz. 16:15
Koniec godz. 17:15
Kraków
12

listopada

Digital od A do Z: Spotify (camp)

Wojciech Ignatowski opowie o tym, jak rozhulać Spotify. A konkretniej: jak wgrać swoją muzykę na Spotify, jak szybko zweryfikować profil artysty na Spotify, jak odpicować swój profil, jak często publikować utwory, co robić żeby mieć więcej obserwujących i odsłuchań i jak wykorzystać dane z analityki w Spotify for Artists. Grubo, nie?

Start godz. 10:00
Koniec godz. 11:30
Kraków
12

listopada

Digital od A do Z: YouTube (camp)

YouTube - wszyscy go znamy, lubimy i spędzamy tam pewnie więcej czasu niż powinniśmy. Ale czy umiemy zrobić coś więcej od wrzucenia naszego nowego teledysku? O tym, jak wiele możliwości daje nam ten serwis opowie Andras Bodrogi.

Warsztat w języku angielskim

Start godz. 11:45
Koniec godz. 13:15
Kraków
12

listopada

Digital od A do Z: Instagram (camp)

Instagram może być potężnym narzędziem wspomagającym rozwój bazy fanów twojego zespołu. O tym, jak efektywnie (i efektownie!) wykorzystywać jego mozliwości opowie Kasia Gałęska.

Start godz. 14:30
Koniec godz. 16:00
Kraków
12

listopada

Digital od A do Z: www (camp)

Posiadanie strony WWW wydaje się czasem zupełnie zbędną ekstrawagancją. Skoro nie mają jej największe polskie gwiazdy, po co potrzebna jest Tobie? Strona jednak może być jedyną całkowicie własną platformą, a nie jedynie "podnajmowaną" przestrzenią budowaną na zasadach dyktowanych przez gigantów. Może być centrum kontaktu z odbiorcą i centrum skutecznej sprzedaży swojej muzyki.

Start godz. 16:15
Koniec godz. 17:45
Kraków
13

listopada

Strategiczne myślenie w niestrategicznych czasach

Wszyscy będziemy w brzuchu wieloryba, czyli przygotuj się na czas, kiedy Beethoven straci wszystkie pieniądze.
Czy modne, długofalowe planowanie ma jeszcze sens? w czym może pomóc myślenie misją i myślenie rolami? Między innymi o tym będzie mówił Władek Foltyński podczas tego warsztatu. opowie również o sprawdzonych taktykach na burzliwe czasy oraz roli i składnikach dobrej strategii - kiedy wiesz co, ale nie wiesz jak.

warsztat w języku polskim

Start godz. 10:00
Koniec godz. 11:30
Kraków
13

listopada

Virtual (in)sanity (camp)

W czasach, w których wydawałoby się, że bardziej w sieci żyć nie można okazało się... inaczej. Kultura, życie prywatne i zawodowe w boleśnie przyspiesznym trybie przeniosły się do Internetu. Czy przeprowadzka naszego życia i działalności do sieci to szansa, czy zagrożenie dla równowagi psychicznej? W jaki sposób radzić sobie z trudnościami i cyfrowym zmęczeniem? Czy ten stan ma w ogóle jakieś pozytywne strony?
Podczas warsztatu poznasz proste sposoby radzenia sobie z wirtualnym przeciążeniem. W rozwoju tych umiejętności będzie towarzyszyć Ci dr Maria Chełkowska-Zacharewicz, psycholog muzyki.

Start godz. 11:45
Koniec godz. 13:15
Kraków
13

listopada

Sesja mentoringowa: Jeff Thompson (camp)

Sesja w języku angielskim

Start godz. 14:30
Koniec godz. 16:00
Kraków
13

listopada

Sesja mentoringowa: Jake Beaumont-Nesbitt

Sesja w języku angielskim

Start godz. 16:15
Koniec godz. 17:45
Kraków
13

listopada

PrzeZŁOŚĆ w piątek, trzynastego

Wybuchowy punkt programu. Nieoficjalny, niecenzuralny, niekonstruktywny (chociaż kto wie!)
Cały nasz program powodowany był złością, ale przygotowaliśmy go tak, żebyście wynieśli konkretne narzędzia i wiedzę, jak sobie radzić w kryzysie i w przyszłości.
Potrzebna jest jednak przestrzeń, żeby te złość wyrzucić i taką stworzymy dla Was wieczorem w... piątek trzynastego.
Jacek Szymkiewicz znany jako Budyń i Łukasz Orbitowski znany jako Czarny Coach w duecie artystyczno-niecoachingowym pozwolą Wam wyrzucić z siebie to, co Was wkurza.

To spotkanie to bezpieczna przestrzeń do uwolnienia poirytowania na wątpliwą kondycję branży muzycznej i uskarżań na zewnętrzne siły sprawcze i niesprawcze!

Start godz. 18:30
Koniec godz. 20:00
Kraków
14

listopada

Kierunek 2021+ (konferencja)

Panel otwierający konferencję Tak Brzmi Miasto PRZYSZŁOŚĆ. Rok 2020 z całą pewnością skatalizował wiele zmian, postawił przed nami wiele pytań, wiele kwestii podał w wątpliwość. Porozmawiamy o tym gdzie zmierzamy jako branża muzyczna. Jaki wpływ na naszą jutrzejszą działalność będą miały technologie, ale również jaki wpływ możemy mieć my - Twórcy.

Paneliści: Emma Swift, Dino Lupelli, Jeff Thompson, Marcin Woźniak, Robert Gajewski, Georges Perot

Moderator: Michał Wójcik

Panel w języku angielskim

Start godz. 10:00
Koniec godz. 11:30
Kraków
14

listopada

Jak zadebiutować w 2021? (konferencja)

Czy to, co nadejdzie w 2021 będzie kontynuacją branży jaką znamy, czy będzie całkowicie nowym rozdaniem? Jak zadebiutować w post-covidowej rzeczywistości? O pomysły zapytamy tych, którzy debiutowali skutecznie - zarówno wiele lat temu, jak i całkiem niedawno.

Paneliści: Anna Galiczak, Maria Dudek, Leszek Biolik, Daniel Kuśmierzak, Tomasz Olszewski

Moderator: Michał Wójcik

Start godz. 12:00
Koniec godz. 13:30
Kraków
14

listopada

Dywersyfikacja źródeł dochodu w muzyce (konferencja)

Wraz z kolejnym odwołanym koncertem zaczynasz zastanawiać się czy nadal możliwe jest życie z muzyki? Porozmawiamy o tym gdzie w muzyce są pieniądze i o tym, że być może warto oprzeć swoją działalność na kilku filarach - tak by w przypadku draki nadal można było nie tylko przeżyć, ale wręcz prosperować.

Paneliści: Marta Nizio, Smolik, Kuba Lewicki, Bartosz Rzepczyński, Mateusz Sarapata, Michał Sarapata

Moderator: Michał Wójcik

Start godz. 14:00
Koniec godz. 15:30
Kraków
14

listopada

Zmiana w mediach (konferencja)

Rok 2020 obfitował nie tylko w wydarzenia epidemiologiczne. Na polskim rynku nastąpił też swoisty krach medialny - jedna z największych rozgłośni radiowych, ostoja niezależnej muzyki, została w oczach wielu zrównana z ziemią. Redakcja jednak miast rozpaczać, założyła własną rozgłośnię. A właściwie dwie. A właściwie trzy. Tendencja do podziału na mniejsze, bardziej sprofilowane media nie jest nowa. Ale jaki będzie miała wpływ na to, co możesz zrobić ze swoją muzyką?

Paneliści: Agnieszka Szydłowska, Agnieszka Obszańska, Jan Niebudek

Moderator: Jarek Szubrycht

Start godz. 16:30
Koniec godz. 18:00
Kraków
14

listopada

Monetyzuj! Zarabiaj na każdym fanie (konferencja)

Dowiedz się, jak zbudować system sprzedaży, który działa w dobie streamingu - gdy muzyka jest zasadniczo darmowa. Andrew Apanov pokaże konkretne, sprawdzone metody, które przynoszą nie tylko sprzedaż, ale super fanów, którzy swoimi portfelami potwierdzają twój kunszt i ciężką pracę.

warsztat w języku angielskim

Start godz. 11:00
Koniec godz. 12:30
Kraków
14

listopada

Streamuj to sam (konferencja)

2020 pokazał, że kogo nie ma w internecie - również na żywo - ten nie istnieje. W temacie streamingu, wydawałoby się, że nie możemy równać się z wielkimi gwiazdami, które stać na całe sztaby specjalistów i ekipy telewizyjne. Okazuje się jednak, że można to zrobić samemu na przyzwoitym poziomie, dla laika wręcz nieodróżnialnym od profesjonalnych produkcji. Co jeszcze Cię powstrzymuje? Weź sprawy w swoje ręce i streamuj to sam!

Warsztat nauczy Cię jak samemu zrealizować transmisję na dowolnym portalu z kilku kamer - telefonów komórkowych! - i z dźwiekiem "ze stołu".

Start godz. 16:00
Koniec godz. 17:30
Kraków
15

listopada

Edukacja muzyczna w sieci (konferencja)

Jak, po dwóch latach, Pomelody, z dwójki ludzi organizującej zajęcia umuzykalniające dla dzieci w Krakowie, przekształciło się w szybko się rozwijający międzynarodowy startup, który został uznany za jedną z najbardziej innowacyjnych firm Unii Europejskiej (w 2018 pomelody zostało nagrodzone prestiżowym grantem HORYZONT 2020).
Olena Prokhorets opowie dlaczego nie warto bać się zmian, chociaż czasami mogą się wydawać przerażajace, przekaże trochę filozoficzno-futurystycznej rozkminy na temat, czy i w jakim stopniu nasz muzyczny świat się zmieni, postara się nieco oddemonizować technologie i przedstawi swoją wizję i doświadczenie, które zdobyła m.in. w Szanghaju, pracując w sferze edukacji muzycznej. Będzie też o tym, jaki stosunek do technologii mają w pomelody.

Start godz. 11:00
Koniec godz. 12:30
Kraków
15

listopada

Samodystrybucja (konferencja)

Szukasz wydawcy? Szukasz dystrybutora? Ale czy wiesz po co? Czy wiesz, że wiele rzeczy można z powodzeniem robić samemu, jednak trzeba poznać podstawowe definicje i mechanizmy, które za tym stoją? Na te pytania odpowie Marta Nizio

Start godz. 13:00
Koniec godz. 14:30
Kraków
15

listopada

Rzeczywistość muzyki online (konferencja)

Czy koncert on-line może być doznaniem porównywalnym do prawdziwej muzyki na żywo? Czy w ogóle powinien być, czy może jest to zupełnie inny rodzaj doświadczenia? Porozmawiamy o realizacjach on-line i zastanowimy się dlaczego niektóre z nich udały się doskonale!

Paneliści: Justyna Milkiewicz, Natalia Orkisz, Marcin Koćmierowski, Wojtek Szumański, Krzysztof Bober

Moderator: Michał Wójcik

Start godz. 10:00
Koniec godz. 11:30
Kraków
15

listopada

Szklanka jest w połowie pełna (konferencja)

Jasne, 2020 nie rozpieszcza. Ale nie jest przecież tak, że wszystko w roku 2020 się nie udało. Wiele możliwości zniknęło, ale równie wiele się pojawiło. Porozmawiajmy o tym, co się nam UDAŁO. Wiele z tych rzeczy da się przecież kontynuować w 2021+. Zainspirujmy się więc nawzajem.

Jest to spotkanie warsztatowe moderowane przez Michała Wójcika.

Start godz. 12:00
Koniec godz. 13:00
Kraków
15

listopada

Tak Brzmi Miasto Inkubator

Nasz tegoroczny program edukacyjny Tak Brzmi Miasto Inkubator był inny od poprzedniego, co nie jest niczym dziwnym, w końcu mamy 2020. Podsumujemy jak było, co było najmocniejszym punktem programu, a może i zaplanujemy PRZ>>SZŁOŚĆ!

Start godz. 13:15
Koniec godz. 14:15
Kraków
15

listopada

Wschodzący artysta w centrum (konferencja)

2020 dotknął każdego - zarówno wschodzących, jak i uznanych artystów. Jednak zasoby, którymi dysponują obie te grupy są nie do porównania. W trakcie panelu zastanowimy się nad miejscem wschodzącego artysty w ekosystemie muzycznym oraz warsztatowo zastanowimy się co zrobić, by tę pozycję poprawić.

Paneliści: Andrzej Dąbrowski, Tomek Lipiński, Mikołaj Kubicki, Leszek Biolik, Maciej Zieliński, Jacek Jagłowski.

Moderator: Michał Wójcik

Start godz. 14:30
Koniec godz. 16:00
Kraków
15

listopada

Pomóż nam mądrze (konferencja)

Jakie problemy i wyzwania stoją przed artystą w 2020 - to oczywiste. Pojawiło się na szczęście wiele programów pomocowych, które ułatwiły przetrwanie najtrudniejszych momentów. Ale czy ich wpływ w skali makro na ekosystem na pewno jest korzystny? Czy indywidualny artysta czy pracownik branży muzycznej czuje się zaopiekowany? Zapraszamy na panel i spotkanie warsztatowe, by porozmawiać o tym, jak pomagać - ale mądrze.

Paneliści: Maja Łapuszyńska (Krakowskie Biuro Festiwalowe), Małgorzata Kraszewska (Wydział Kultury Urzędu Miasta Gdyni), Marcin Kostaszuk (wydział kultury Miasta Poznania), Andrzej Sadowski (Centrum im. Adama Smitha)

Moderator: Michał Wójcik

Start godz. 16:30
Koniec godz. 18:00
Kraków

Tak Brzmi Miasto to oczywiście nie tylko ogrom wiedzy, ale również dużo pierwszorzędnego grania! Nic tak przecież nie koi zmęczonego całym dniem warsztatów i paneli dyskusyjnych umysłu jak muzyka. Przedstawiamy zatem wykonawców, którzy zaszczycą nas obecnością w tegorocnzym line-upie.


Asia Nawojska

Asia Nawojska

Tworzy, pisze, gra i śpiewa, autorka wszystkiego co prezentuje na scenie. Laureatka ogólnopolskich festiwali, m.in. I miejsca na 53. Studenckim Festiwalu Piosenki. Szukająca i z radością błądząca gdzieś pomiędzy muzyką klasyczną, alternatywą a indie popem i folkiem, samozwańczo nazywająca swoją muzykę częścią eclectic soundu.

FB | YOUTUBE


Atlantyda La5er X Zuza Baum

Atlantyda La5er X Zuza Baum

Projekt piątki studentów katedry jazzu, którzy hip hop mają we krwi. Świeżość brzmienia i myślenia słychać zarówno w ich autorskich kompozycjach, jak i w nowatorskim podejściu do klasyki gatunku. Koncerty zespołu to ponad godzinne pokazy mieszanki autorskich kompozycji zespołu oraz klasyki gatunku hip-hop w zupełnie nowej, newschoolowej odsłonie. Rapująca i śpiewająca frontmanka, elektryzujące, loopowane partie fletów i saksofonu oraz synthowa wibracja to charakterystyczne elementy zespołu.

FB | YOUTUBE


Namena Lala

Namena Lala

NAMENA LALA to opowieść na kobiecy głos i looper w gatunku experimental indie trip. Opowieść o poszukiwaniu siebie i tęsknocie za Planetą w jej życiodajnym kształcie. Namena Lala to wyspa wulkaniczna na krańcu mapy świata. Kształtem przypomina smoka, a jej teren chroni rezerwat dzikich ptaków. Namena Lala to prywatne terytorium – pełne dzikich głosów, ech i melodii wypuszczanych na wolność. To ekspedycja w głąb lądu. Nie by go zdobyć. By go dotknąć i usłyszeć.

FB | YOUTUBE


Funkasanki

Funkasanki

Nieco ekscentryczna dwójka grająca downtempo. Niepoprawni marzyciele, samozwańczy tancerze, pełni dystansu do siebie wierzą niczym Blues Brothers w muzyczną misję. W piosenkach poruszają tematy relacji, szacunku i miłości, ubierając wszystko w prostą i szczerą formę. Na energetycznych koncertach przełamują obraz typowych duetów elektronicznych łącząc sample z wiodącym wokalem, syntezatorami, perkusją i swoim znakiem rozpoznawczym - Funkasanki wyszeptanym pomiędzy utworami. 30 września pod szyldem netlabelu My Name Is New wytwórni Kayax ukazała się druga płyta zespołu "Last Call", którą promuje singiel "Know My Name".

FB | YOUTUBE


UBU

UBU

Pochodzący z Krakowa kwartet tworzący muzykę balansującą pomiędzy indie rockiem i alternatywą, a wpadającym w ucho i tanecznym art popem zahaczając po drodze sporo innych wpływów. Bywa brudno i głośno, bywa łagodnie - zawsze melodyjnie i seksownie niczym słodki pocałunek zostawiający krwawe blizny. Zespół jest obecnie przed premierą materiału wyprodukowanego we wspólpracy z Marcinem Borsem.

FB


Box Anima

Box Anima

Krakowskie trio akustyczne, przekazujące swoją muzyką potężną dawkę emocji. Największą przyjemność czerpią z eksperymentowania z możliwościami swojego instrumentarium. Od charyzmatycznego głosu i niepokornej wiolonczeli (Natalia Orkisz), przez frenetyczną gitarę (Tomek Idziak) po ciężki, dziki cajon (Wiktor Machowski) w ich muzyce słychać inspiracje prog-rockiem, folkiem, art-rockiem, trip-hopem i progresywnym metalem spod znaku Toola. Teksty Orkisz są poetyckie i bezkompromisowe. Każda z piosenek przynosi ze sobą własną porcję niepokoju i napięcia.
fot. Patryk Hodyl

FB | YOUTUBE


Muzaman

Muzaman

Przemek "Muzaman" Fryc - beatboxer obecny na polskiej scenie od 2008 roku, na międzynarodowej - od 2018. W tym czasie dał ponad 300 koncertów - zarówno w Polsce, jak i za granicą. Otoczony inspiracją takich artystów, jak Noisia, Zamilska, Dj Steez, Mac Miller, Anderson. Paak, Stormzy, ReepsOne, Mefjus i wielu innych, tworzy autorski materiał, który przyspiesza beat serca. Na przestrzeni ostatnich 12 lat współpracował z artystami szerokiego muzycznego spektrum - m.in. Guova, Aga Ozon, Bayeah i NiceGuys. Doskonale czuje gatunki drum and bass, rap, trap, techno, techhouse, house, dubstep i grime, co czyni go pożądanym wykonawcą i oczekiwanym muzycznym gościem scen klubowych i festiwalowych.

FB | YOUTUBE


Iggy Not Pop

Iggy Not Pop

Raper, tekściarz, tata, fan Franka Zappy. Jeden z ciekawszych graczy polskiego podziemia wg. portalu Newonce.net. Występował m.in. w legendarnym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej oraz jako support Pokahontaz. W lipcu tego roku razem z duetem producenckim Tap3s wydał debiutancką płytę „Powiedz Mi Coś Więcej”, na której gościnnie wystąpili m.in.: Tymon Tymański, Olaf Deriglasoff i Pjus, a o jej brzmienie zadbali Webber oraz DJ Eprom.

FB | YOUTUBE


Hai

Hai

Młoda alternatywa z Lublina . Właśnie wydaje debiutancki album "Dzwoń po nadzór". Zespół łączący różne wpływy muzyczne, eklektyzm i spójność, psychodeliczne wycieczki i ładne melodie, niekonwencjonalny tekstowo, pełen oryginalnej energii scenicznej. Jego muzyka oscyluje wokół alternatywy z domieszkami rocka, psychodelii, jazzu i post-rocka. Zwycięzcy 8. Festiwalu Wschody, zwycięzcy SPAM Lublin, finaliści tegorocznego Stage4You. Uczestnicy I edycji Tak Brzmi Miasto Inkubator, oraz Tak Brzmi Miasto Online Showcase #3; Line up Festiwalu Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym 2019.

FB | YOUTUBE


Stonerror

Stonerror

Założony w 2015 r. Stonerror gra ciężką, melodyjną i transową muzykę, którą muzycy określają jako „psychodeliczny stonerpunk". Po debiucie koncertową EP-ką „Rattlesnake Moan" (2016), bardzo pozytywnie zrecenzowaną w Polsce i za granicą, zespół wydał swój pierwszy album studyjny „Stonerror" (2017), wyprodukowany przez legendę polskiej sceny alternatywnej – Maćka Cieślaka. Płyta zyskała wiele przychylnych recenzji za granicą i spory oddźwięk wśród słuchaczy (ponad 300,000 odsłon na YouTube). Swój drugi album studyjny „Widow in Black" , który także wyszedł spod ręki Maćka Cieślaka Stonerror wydał w 2019 roku, a już pół roku później wychodzi kolejny krążek p.t. „Troublemaker". Obie płyty wydane zostały nakładem Interstellar Smoke Records (drugie tłoczenie pierwszej płyty również zostało wydane w ISR)

FB | YOUTUBE fot. Marcin Pawłowski

KONCERTY

Uzupełnieniem części konferencyjnej są koncerty zespołów związanych z Tak Brzmi Miasto. W tym roku będziemy prezentować 12 zespołów, które zagrają koncerty on-line wyprodukowane przez krakowski Klub Studio, transmitowane na kanały partnerów w sieci HEMI.

11 listopada

2020 | on-line

BOX ANIMA + HAI

20:00 - BOX ANIMA
21:00 - HAI
22:00 - TBA

12 listopada

2020 | on-line

ASIA NAWOJSKA + FUNKASANKI + ATLANTYDA LA5ER

20:00 - ASIA NAWOJSKA
21:00 - FUNKASANKI
22:00 - ATLANTYDA LA5ER X ZUZA BAUM

14 listopada

2020 | on-line

NAMENA LALA + IGGY NOT POP + MUZAMAN

20:00 - NAMENA LALA
21:00 - IGGY NOT POP
22:00 - MUZAMAN

15 listopada

2020 | on-line

UBU + STONERROR + FRAKTALE

20:00 - UBU
21:00 - STONERROR
22:00 - FRAKTALE

ORGANIZATORZY
I PARTNERZY

Poniżej znajdziesz organizatorów programu oraz patnerów - zarówno finansowych, jak i organizacyjnych.

Organizacja

Powered by

Partnerzy

KONTAKT

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie konferencji Tak Brzmi Miasto, skontaktuj się z nami, a chętnie na nie odpowiemy.