Krótka historia tematu LUDZIE jest taka, że powstał jeszcze w ubiegłym roku, kiedy zmuszeni do realizowania konferencji w sieci, poruszaliśmy wątek PRZYSZŁOŚCI. Z wirtualu nie wyszliśmy, żeby więcej osób mogło wziąć udział w wydarzeniu w komfortowych i bezpiecznych dla siebie warunkach. A jednak w 2021 roku, 13 i 14 dnia listopada, w Krakowie, w Teatrze Nowym Proxima zorganizowaliśmy wydarzenie, którego - dla nas, organizatorów - największą wartością było SPOTKANIE.
Tekstowa relacja z własnego wydarzenia byłaby pewnie wyrazem arogancji, choć, uwierzcie, jesteśmy świadomi różnych niedociągnięć. Możliwość opowiedzenia o tym, co działo się na czterech teatralnych piętrach i w trzech podziemnych klubach na krakowskim Kazimierzu, zostawiamy Wam. Sami chętnie zostaniemy adresatami_kami Waszych opisów, uwag, podpowiedzi i pomysłów!
Będziemy zresztą relacjonować, a nawet sprawozdawać naszym Partnerom i instytucjom finansującym, więc zostawmy coś dla nich!
Tymczasem zostawiamy Wam bezstronną fotorelację autorstwa Natalii Bajek. Pod jej pierwszą, konferencyjną częścią znajdziecie... chyba wstęp do tworzącego się manifestu nowej branży muzycznej. W drugiej części zaś czekają na Was zdjęcia Dominiki Borowiec z Klubu Baza, Roberta Malca z HEVRE i Radosława Raszki z Klubu Alchemia. Zdjęcia z showcase'ów naszych wschodzących artystów_ek i zespołów!






















































































Michał Wójcik i Przemek Dziewitek poprowadzili otwarty warsztat Branża muzyczna #poludzku, którego celem było wypracowanie w grupach zaleceń dla branży, pomysłów, jak działać, żeby lepiej działać i wartości, które temu sprzyjają. Wymieniam niżej, co proponuje 20-tka, uczestnicząca w spotkaniu. Niech to będzie zalążek naszego muzycznego manifestu!
- punkt wspólny to dwie osoby, które się ze sobą komunikują. Szukajmy tego punktu wspólnego, a nie tego, co nas dzieli!
- świadomość siebie;
- szukanie sytuacji win-win;
- komunikacja bez oceniania - jest konieczna, żeby dało się rozmawiać o trudnych tematach;
- formułowanie jasnych oczekiwań;
- inkluzywność - zapraszamy wszystkich do "nowej branży";
- wzajemny szacunek;
- mniej online'u, więcej spotkań na żywo;
- proaktywność - by społeczność mogła działać sama;
- związek zawodowy - tak, ale konieczne usprawnienie działania;
- wspólne cele i rozmowa o nich;
- warto czasem odpuścić, powiedzieć dość;
- współpraca > konkurencja;
- otwartość i oparcie we wspólnocie;
- stres stoi na przeszkodzie skutecznej i empatycznej komunikacji;
- nowa szkoła oparta na wartościach.
TAK BRZMIĄ SHOWCASE'Y
Zagi, Klub Baza, fot. Dominika Borowiec









Roman Wróblewski, HEVRE, fot. Robert Malec






Tańka Szafraniec, Klub Alchemia, fot. Radosław Raszka































Wojtek Szumański, Klub Baza, fot. Dominika Borowiec









Miłosz Bazarnik 5tet, HEVRE, fot. Robert Malec
















The Great White Lights, Klub Alchemia, fot. Radosław Raszka











Postman, Klub Baza, fot. Dominika Borowiec









Alice, HEVRE, fot. Robert Malec












Aleph, Klub Alchemia, fot. Radosław Raszka




















Namena Lala + Ira Lobanok, Klub Baza, fot. Dominika Borowiec














WoWaKin, HEVRE, fot. Robert Malec















Defeat & Gribble (Piano Lab), HEVRE, fot. Robert Malec










Kopi (Piano Lab), HEVRE, fot. Robert Malec





